از ابتدای دوره جدید تاکنون حدود ۹۰۰ سند اجاره تنظیم شده است/ موضوع املاک وقفی تحت تصرف شهرداری میبد را با مذاکره پیگیری می‌کنیم

وی ادامه داد: سال قبل حدود ۱۵۰ سند اجاره تنظیم گردیده بود ولی از زمان مدیریت اینجانب با همکاری پرستل تاکنون حدود ۹۰۰ سند اجاره تنظیم شده تا حق و حقوق موقوفات مردم متدین میبد پرداخت گردد.

به مناسبت هفته وقف نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میبد با اصحاب رسانه در محل این اداره برگزار گردید.

حجت الاسلام مجید کرمی ریاست اداره اوقاف و امور خیریه میبد ضمن تسلیت این ایام، مهمترین وظیفه اداره اوقاف را اجرای امینانه وقف برشمرد و عنوان کرد: این اداره در راستای منویات مقام معظم رهبری سعی نموده با ترویج فرهنگ وقف، باعث رونق گرفتن این سنت حسنه در شهرستان میبد گردد بطوریکه تاکنون بالغ بر ششصد سند برای موقوفات اخذ کرده ایم و تا آخر امسال صد و سی سند دیگر نیز اخذ خواهد شد که اگر این مهم صورت نگرفته بود چه بسا بعضی از این موقوفات به ملک تبدیل میگردید.

رئیس اداره اوقاف شهرستان میبد راه اندازی سامانه جامع مدیرت موقوفات و بقاع متبرکه را گامی موثر در احیای سنت وقف برشمرد و افزود: مدیریت و بانکداری اطلاغات موقوفات به صورت سیستماتیک می تواند دسترسی به تمام اطلاغات موقوفات را بسیار راحت سازد و باعث کاسته شدن حرف و حدیثهای پیرامون وقفیجات گردد.

وی ادامه داد: سال قبل حدود ۱۵۰ سند اجاره تنظیم گردیده بود ولی از زمان مدیریت اینجانب با همکاری پرستل تاکنون حدود ۹۰۰ سند اجاره تنظیم شده تا حق و حقوق موقوفات مردم متدین میبد پرداخت گردد.

ایشان با بیان اینکه این اداره به بحث فرهنگی بسیار اهمیت می دهد عنوان کرد: در مناسبتهای مختلف با برگزاری مراسمهای فرهنگی از قبیل: طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی و دیگر برنامه ها در بقاع متبرکه شهرستان میبد سعی بر آن شده تا فضایی معنوی برای زائران ایجاد نمائیم. سفره افطار در ماه مبارک رمضان، روضه خوانی در ماه محرم و صفر، برپایی غرفه های مشاوره بویژه در ایام توروز برای زائران ازدیگر برنامه هایی بوده که این اداره انجام داده و به مرور پررنگ تر نیز میگردد.

ایشان در پاسخ به این سوال که چرا شهردلری میبد وقفهای خود را پرداخت نمی نماید یا با پرداخت ناچیز صورت مساله را پاک می نماید برخورد نمی شود؟ گفت: با شهردار میبد جلسه ای داشته ایم قرار شده که با شورای شهر و شهردار دوباره جلساتی تشکیل بدهیم و در اینباره به تفاهم و تعامل برسیم و اگر نتیجه ای حصول نشد قطعا برای احقاق حقوق از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم نمود.

*****

این مسئول در ادامه گفت: هنوز در  بعضی مناطق موقوفاتی وجود دارد که در دست مردم است و باید نسبت به شناسایی آنها یک فعالیت جدی بعمل آید .

کرمی در جواب خبرنگار ندای ندوشن در مورد دفتر نمایندگی اوقاف در بخش ندوشن گفت؛در  مورد ایجاد دفتر نمایندگی اوقاف باید از طریق فرمانداری پیگیری شود  وفعلا اداره موقاف شهرستان با وجود کمبود نیرو فعلا می توان هفته ای یک روز در خدمت مردم بخش ندوشن باشیم.

برای اجرای برنامه فرهنگی و برگزاری مناسبت ها در بخش ندوشن چه برنامه هایی دارید؟

انشاالله با تشکیل هیئت امنا امامزاده مامانیک در آینده بتوان برنامه هایی فرهنگی در حد توان در این منطقه اجرا کنیم.

در مورد احیای موقوفاتی در شهر هایی دیگر وجود دارد وباید در ندوشن خرج شود چه اقداماتی انجام دادید؟

از طریق اوقاف استان پیگیر این موضوع هستم که باید کارهای اجرای موقوفه در همان شهری که موقوفه است توسط اداره آن شهرستان انجام شود ودر آمد گرفته شده به شهر نیت واقف داده شود.