مراسم چهلم دیپلمات اصالتا میبدی قربانی منا در میبد برگزار می‌شود

آیت‌الله اعرافی با بیان این که آن مرحوم خدمات ویژه‌ای را در عرصه دیپلماسی به انجام رساند، به تمامی مسئولان شهرستان توصیه کرد تمامی توان خود را برای برگزاری مراسم یادبود رکن‌آبادی که اصالتاً اهل میبد بوده‌اند، به‌کار گیرند.

مراسم چهلم شهید غضنفر رکن‌آبادی با حضور خانواده وی در دیار اجدادش “میبد” برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز، بنا به تصمیم اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد، مراسم چهلمین روز عروج شهید غضنفر رکن‌آبادی –دیپلمات فقید و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان- که در فاجعه تأسف‌بار منا به رحمت ایزدی رفت، با حضور خانواده وی در دیار اجدادش “میبد” برگزار می‌شود.

رکن+آبادی
درخصوص زمان و مکان دقیق این مراسم هنوز صحبتی به میان نیامده است، اما به نظر می رسد برگزاری این مراسم در یکی از مساجد محله رکن آباد انجام شود.

امام جمعه میبد نیز روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بر برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تأکید کرد.

آیت الله اعرافی با بیان این که مرحوم رکن آبادی خدمات ویژه ای را در عرصه دیپلماسی خصوصا در کشور لبنان به انجام رساند، به تمامی ادارات و مسئولان شهرستان توصیه کرد تمامی توان خود را برای برگزاری مراسم یادبود غضنفر رکن آبادی که اصالتاً اهل میبد بوده اند، به کار گیرند.

شهید غضنفر رکن‌آبادی اصالتاً اهل روستای شهیدپرور رکن آباد میبد و متولد سال ۱۳۴۵ در شهر مقدس قم می باشد.

این دیپلمات برجسته از سال  ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود که مورخه ۲ مهر ۱۳۹۴ همزمان با عید قربان در فاجعه منا به خیل مهاجران الی الله پیوست.