جدیدترین تکذیبیه کارخانه شیشه اردکان

مسئول محترم سایت ندای ندوشن با سلام و احترام ، پیرو خبر منتشره در آن سایت با عنوان « تخلیه نخاله هایی از کارخانه شیشه اردکان در معدن سیلیس نیوک » جوابیه ای بشرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی حضورتان ایفاد می گردد . مقتضی است نسبت به درج این جوابیه در سایت یادشده اقدام […]

مسئول محترم سایت ندای ندوشن

با سلام و احترام ، پیرو خبر منتشره در آن سایت با عنوان « تخلیه نخاله هایی از کارخانه شیشه اردکان در معدن سیلیس نیوک » جوابیه ای بشرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی حضورتان ایفاد می گردد . مقتضی است نسبت به درج این جوابیه در سایت یادشده اقدام فرمایید.

نکته اوّل اینکه: طبق ضوابط موجود، معادن کشور در طول زمان بهر برداری خود یک دروه استراحت دارند ، لذا معدن یادشده نیز از این قائده مستثنی نبوده و مدتی است که تعطیل استو در حال حاضر هیچگونه عملیاتی در آن معدن صورت نمی گیرد .

نکته دوّم اینکه:عکس درج شده به همراه خبر انتشار یافته مربوط به دستگاه دامپتراک می باشد که فقط در داخل معدن قابلیت استفاده داشته و در خارج از معدن هیچ کاربردی ندارد .

نکته سوّم اینکه: معدن سیلیس جزو آن دسته از معادنی است که از حساسیت بالایی به لحاظ باطله برداری برخوردار بوده و حتی با یک کیلوگرم ناخالصی از هر نوعی که باشد نیز همخوانی ندارد . پس چگونه می توان از این مسئله بسیار مهم چشم پوشی کرد و نخاله های ساختمانی را در محدوده آن معدن مهم تخلیه نمود .

نکته چهارم: با توجه به اینکه از طرف نهادهای ذیربط همچون شهرداری و منابع طبیعی فضاهای مناسبی برای تخلیه نخاله های ساختمانی درنظر گرفته شده است لذا هیچ عقل سلیمی با توجه به بعد مسافتی که وجود دارد و از جمله هزینه های بسیار زیاد مترتب بر آن جهت انتقال این نخاله ها آنهم از کارخانه شیشه در اردکان به معدنی کهدر منطقه نیوک میبد واقع شده است حاضر نمی شود .

و نکته پایانی اینکه درج اینگونه اخبار آنهم بدون کسب اطلاع از صحّت و سقم موضوع جز ضربه به شهر اردکان و خانواده هفت هزارنفری شیشه و همچنین تیره شدن بیش از پیش روابط بین دو شهر اردکان و میبد در شرایطی که همگان بر وحدت و همدلی بین این دو شهر کلیدی استان تأکید می کنند، ثمره دیگری در بر نخواهد داشت .

و من الله التوفیق

گروه کارخانجات شیشه اردکان