درمعرفی وزیر نفت دولت نهم هم‌فکران رئیس‌جمهور نقادانه‌تر ازسایرین عمل کردند

از مجلس شورای اسلامی، بویژه از گروه هم‌فکر رئیس جمهور که نقادانه­‌تر از سایرین عمل کردند، تشکر می­‌کنم. البته از رئیس جمهور استدعا دارم بعد از این، با مجلس بیشتر مشورت کند و با نماینده­‌های بیشتری نیز مشورت کند.

نطق اول آذر ۱۳۸۴:

هفته بسیج، هفته کتاب و کتابداری و روز مجلس را گرامی می‌دارم و چند تذکر را یادآور می­‌شوم:

۱ ـ به دنبال اهانت‌های متعدد آمریکاییان به قرآن کریم در این چند روز ترفند جدیدی را علیه قرآن صورت داده­‌اند. آمریکایی‌ها به تعبیر خودشان قرآن قرن بیست و یکم را به شکل نفیس و گرانقیمت چاپ کرده­‌اند و در بسیاری از کشورهای اسلامی به ویژه در کویت و خصوصاً در مدارس خصوصی کویت (همان به اصطلاح مدارس غیرانتفاعی) به صورت رایگان توزیع نموده­‌اند. آنها در این قرآن آمریکایی بسیاری از عقاید اسلامی را مردود شمرده یا وارونه جلوه داد­ه­‌اند. برای نمونه، طلاق و جهاد را حرام و غیرشرعی دانسته­‌اند. شاید دولت آمریکا خیال کرده چون در ماه رمضان به تعدادی از مسلمانها افطاری داده، می­‌تواند قرآن نازل کند و هرچند خود خداوند فرموده «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» و «لا یأتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه» ولیکن مسؤولیت ملت و دولت اسلامی ما و همه کشورهای اسلامی در برابر این توهین و گستاخی بسیار سنگین است و لازم است در این مورد واکنش مناسب نشان دهیم.

archive-19-12-1391-IMAGE634984342030465719

۲ ـ از رئیس جمهور محترم و دولت عزیز در مورد همه تلاشهای این چند ماهه تشکر می­‌کنم. از رئیس جمهور به جهت حوصله و سعه­‌صدری که در مورد وزیر نفت به خرج داد و برای سومین­‌بار به مجلس گزینه دیگر ارائه کرد تشکر می­‌کنم. از مجلس شورای اسلامی، بویژه از گروه هم‌فکر رئیس جمهور که نقادانه­‌تر از سایرین عمل کردند، تشکر می­‌کنم. البته از رئیس جمهور استدعا دارم بعد از این، با مجلس بیشتر مشورت کند و با نماینده­‌های بیشتری نیز مشورت کند. در عین­‌حال در مورد تسلطی که ۱۷ سال مدیریت در نفت کشور داشته­‌اند به جهت پذیرش این مسؤولیت سنگین تشکر می­‌کنم ولی از وزارت اطلاعات می­‌خواهم در مورد «گرین­‌کارت» و تابعیت دوگانه تسلطی هرچه زودتر اعلام­‌نظر کند. اگر چنین مطلبی کذب باشد با آبروی رئیس جمهور، دولت و آقای تسلطی به نحو بسیار زشت و زننده­‌ای بازی شده است و اگر خدای‌ناکرده این شایعه صحت داشته باشد وظیفه مجلس چیز دیگری است و در هر دو حال وزارت اطلاعات ­نمی­‌تواند در این مورد مهم بدون موضع باشد.

۳ ـ روایتی از امام صادق (علیه­‌السلام) نقل شده که فرموده­‌اند: «شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا» شنیده شده که قرار است از روز هشت آذر در تالار یکی از وزارتخانه­‌های کشور کنسرت موسیقی برگزار شود. هفتم آذر روز شهادت امام صادق است، چند هفته قبل بود که نگرانی علماء و روحانیت نسبت به حذف تعطیلی روز شهادت امام صادق (علیه­‌السلام) را مشاهده کردیم، چرا دوباره چنین کاری صورت بگیرد که مجلس، مردم و عده­‌ای از علماء ناراحت و نگران شوند، تقاضا می­‌شود این برنامه حداقل چند روزی به تعویق بیفتد.

۴ ـ هفته آینده مصادف با سالگرد شهادت نماد و سمبل یک نماینده متعهد، آزاده و اصولگرا آیت­‌الله شهید مدرس است. به همین مناسبت روز شهادت آن عزیز، روز مجلس نامیده شده است. استدعا دارم هیأت رئیسه و نمایندگان لطف نموده تا هفته آینده جلسه علنی تعطیل نباشد تا بتوانیم از این عزیز که بسیاری از ما چون مردم خیال می­‌کردند راه او را ادامه می­‌دهیم به ما رأی دادند، به نحو مطلوب‌تری تجلیل کنیم.

در پایان برای شادی روح امام شهیدان و برای شادی روح­ آیت­‌الله شهیدمدرس و برای شادی ارواح تمامی شهداء به ویژه شهدای بسیجی صلوات.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مرحوم یحیی زاده