کارهای بسیار مهمی که دریکسال اخیر درمیبد انجام گرفت به روایت آیت الله اعرافی

اما یک نکته مهم در این حوزه، مسئله پرغصه، تاریخی و مزمن «فولاد میبد» است که از گره های سخت شهرستان بود که خوشبختانه امروز تقریبا مشکلاتش حل شده و سرمایه گذاری آمده که انشاءالله ظرف ماههای آینده کار و توسعه آن شروع خواهد شد.

از رمضان سال قبل تا این رمضان اقدامات زیادی جهت پیشرفت و توسعه شهرستان انجام  شده که فرصت نیست من به همه آنها بپردازم. اما ۷-۸ مورد مهم است که اقدامات چند ساله ای برای تحقق آنها با همت و تلاشهای مسئولان و نماینده عزیز و فقیدمان –مرحوم آقای یحیی زاده- به انجام رسید که من به بعضی از مهمترین این خدمات که در یکساله اخیر اتفاق افتاده اشاره می کنم:

در حوزه دانشگاهی و آموزشی:  تبدیل مجتمع آموزش عالی شهرستان به دانشگاه جامع دولتی آیت الله حائری میبد، گسترش رشته ها و پایه ریزی رشته های تکمیلی در این دانشگاه و دانشگاههای دیگر شهرستان، حل مسائل مرکز تحقیقات ژنتیک میبد، پیشرفت زیرساختهای ساختمانی برای چند پروژه مهم دانشگاهی در میبد، پایه ریزی مقدمات تبدیل دانشکده پرستاری میبد به دانشکده علوم پزشکی. این موارد چند کار بسیار مهم در این حوزه بوده که به دنبال هر کدام پرونده قطوری از پیگیری مسئولان بوده است تا به نتیجه رسیده است. بعضی از این موارد سالها دنبال شد و بحمدلله در فاصله ماههای اخیر به نتیجه رسید.

در حوزه صنعت، بعد از انقلاب بیش از ۳۰۰ طرح در شهرستان به بهره برداری رسیده که از این محل برای ۱۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و بیش از ۲۴۰ مورد از این طرح ها در دهه اخیر به بهره برداری رسیده است. در همین دهه و در این ۸-۷ سال اخیر تعداد کارخانه های کاشی میبد از ۱۰ تا به ۲۷ واحد رسیده و حجم بالایی از کار صنعتی در این سیصد و چند واحد انجام گرفته است.

اما یک نکته مهم در این حوزه، مسئله پرغصه، تاریخی و مزمن «فولاد میبد» است که از گره های سخت شهرستان بود که خوشبختانه امروز تقریبا مشکلاتش حل شده و سرمایه گذاری آمده که انشاءالله ظرف ماههای آینده کار و توسعه آن شروع خواهد شد.

در بخش یهداشت و درمان کارهای بزرگی شده گرچه در ارائه نوع خدمات، انتظارمان از حوزه های بهداشت و درمان خیلی بیشتر است اما بیش از ده پروژه بسیار مهم در این بخش با همت مردم و کمک دولت انجام شده است.

در حوزه کشاورزی، کارگروه کشاورزی در این سالهای اخیر تشکیل شد و در یکسال اخیر بیش از ۲۰میلیارد تومان تسهیلات در ۲۳۰ طرح دامداری و کشاورزی پرداخت شده که بعضی از آنها به نتیجه رسیده و بعضی دیگر در میانه راه است. باید در این زمینه از مسئولان امر تقدیر و تشکر کرد و البته در این زمینه گزارش مفصلی وجود دارد که فرصت نیست من آن را عرض کنم.