تصادفات فوتی میبد نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافت

قراخانی خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیشتر تصافات و تلفات جانی در شهرستان میبد موتورسوارانی هستند که سن آنها بین ۱۸ تا ۳۰ سال است و این نشان می‌دهد تخلفات راهنمایی و رانندگی سبب می‌شود این تصادفات به وقوع بپیوندد.

 رئیس پلیس راهور میبد با اشاره به اینکه تصادفات فوتی میبد ۳۳ درصد افزایش یافت، گفت: موتورسواران ۱۸ تا ۳۰ سال بیشترین تصادفات جرحی و فوتی میبد را دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، جعفر قراخانی در نخستین همایش فرهنگ ترافیک شهری میبد با اشاره به آمار تصادفات اظهار داشت: با توجه به تعداد ۲۳۱ فقره تصادف منجر به جرح از ابتدای سال ۹۴ تا پایان مهرماه خوشبختانه این آمار به ۱۶۷ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: اما متاسفانه در تصادفات فوتی با فوت ۹ نفر  از اول سال تاکنون افزایش ۳۳ درصدی را در شهرستان میبد شاهد بودیم که نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان میبد از لحاظ تعداد خودرو و موتورسیکلت بعد از یزد در رتبه دوم قرار گرفته و بافت خیابانها از لحاظ ساختاری قدیمی و عرض خیابانها کم است، حوادث بالاست.

رئیس پلیس راهور میبد با بیان اینکه بسیاری از  نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان با همکاری شهرداری اصلاح شده، گفت: سعی داریم با همکاری مردم که یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ ترافیک هستند آمار حوادث ترافیکی را در میبد پایین بیاوریم.

ددیبللااتننخ۹۸۷۶۴

وی سرعت زیاد، عدم رعایت حق تقدم، نداشتن کلاه ایمنی و نبستن کمربند ایمنی رانندگان و سرنشین‌های خودروها و عدم رعایت فاصله طولی را مهمترین عامل در افزایش حوادث ترافیکی در شهرستان میبد برشمرد و افزود: اگر بتوانیم این موارد را با اجرای چنین همایش‌هایی در بین مردم شهرستان فرهنگ‌سازی کنیم شاهد کاهش آمار حوادث هستیم.

در پایان این همایش از هئیت دوچرخه‌سواری میبد تجلیل و به ۲۰ نفر از دانش‌آموزان هم جهت فرهنگ‌سازی، کلاه ایمنی اهدا شد.