وقف کفش برای زائران پیاده اربعین کربلا در بفروئیه

به گزارش خبرنگار بفرونیوز هر سال با فرا رسیدن اربعین سیدالشهدا (ع) گروه کثیری از مردم از اقصی نقاط جهان خود را به کربلا می رسانند تا با زینب کبری (س) در مصیبت امام حسین (ع) همنوا شوند. در میان زائران کسانی هستند که مسافتهای طولانی را با پای پیاده طی کرده و رنج و […]

به گزارش خبرنگار بفرونیوز هر سال با فرا رسیدن اربعین سیدالشهدا (ع) گروه کثیری از مردم از اقصی نقاط جهان خود را به کربلا می رسانند تا با زینب کبری (س) در مصیبت امام حسین (ع) همنوا شوند. در میان زائران کسانی هستند که مسافتهای طولانی را با پای پیاده طی کرده و رنج و زحمتهای فراوانی را متحمل می شوند و گروهی نیز با خدمات رسانی به زائران ارادت خود را به مولایشان نشان می دهند.عده ای با اسکان مسافران ، عده ای با پذیرایی و عده ای حتی با واکس زدن کفشها، زائران را در این سفر روحانی و معنوی همراهی می کنند.
حدود ۲۰۰ سال پیش یک خیر نیکونهاد بفروئی موقوفه ای را برای کفش زائران امام حسین (ع) در نظر می گیرد که پس از پیگیری های به عمل آمده توسط مرکز نیکوکاری بفروئیه و صحبت با حاکم شرع ، این موقوفه احیا شده بطوری که امسال ۱۵۰ جفت گیوه مردانه و ۵۰ جفت گالش زنانه از اجاره بهای زمینهای موقوفه دریافت و در اختیار زائران سید الشهدا (ع) قرار گرفت.
به امید قبولی زیارت همه زائران و کسانی که در راه امام حسین (ع) زحمت می کشند .
تهیه خبر:عباسعلی شفیعی-مرکز نیکوکاری بفروئیه