فلاح: همایش‌ها رضایت ما را درکاهش تصادفات جلب نکرده

نشست فرهنگ‌سازی حوادث ترافیکی و پیشگیری از تصادفات منجر به فوت و جرح با حضور معاون فرماندارمیبد، رئیس پلیس راهور میبد و جمعی از روحانیون در محل حوزه علمیه قدیم این شهرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، معاون فرماندارمیبد در این نشست بابیان اینکه حوادث ترافیکی یکی از معضلات مهم است که […]

نشست فرهنگ‌سازی حوادث ترافیکی و پیشگیری از تصادفات منجر به فوت و جرح با حضور معاون فرماندارمیبد، رئیس پلیس راهور میبد و جمعی از روحانیون در محل حوزه علمیه قدیم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، معاون فرماندارمیبد در این نشست بابیان اینکه حوادث ترافیکی یکی از معضلات مهم است که هرساله شاهد از دست دادن نوجوانان و جوانان در این شهرستان هستیم؛ فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین عامل بازدارنده و پیشگیری از حوادث ترافیکی خواند.

سید محسن فلاح گفت: برای کاهش آمار حوادث ترافیکی در شهرستان میبد تاکنون برنامه‌ها و همایش‌های فراوانی برگزارشده است اما این تدابیر نتوانسته است رضایت ما را در کاهش تصادفات جلب کند.

فلاح بابیان اینکه حجم تردد موتورسیکلت و عدم استفاده از کلاه ایمنی و سرعت غیرمجاز به‌نوبه خود باعث تلفات جانی و مالی زیادی در این شهرستان است تصریح کرد: اگر بافرهنگ سازی نتوانیم از حوادث ترافیکی و خسارات جانی و مالی پیشگیری کنیم در آینده نزدیک، خانواده‌های زیادی از این مشکل رنج خواهند برد.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی با مشارکت شهرداری طرح‌ها و برنامه‌های قابل قبولی را در نصب علائم، خط‌کشی، رفع موانع و سرعت کاه‌های غیرمجاز در سطح شهر در حال انجام دادن هستند اما باید فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه به‌ویژه موتورسیکلت را به فرزندان خود یاد دهیم.

معاون فرماندارمیبد بابیان اینکه روحانیون نقش مهمی می‌توانند درزمینهٔ فرهنگ‌سازی ایفا کنند تصریح کرد: ازآنجاکه روحانیون در مساجد و پایگاه‌های دینی به‌عنوان مبلغ ارتباط مستقیم با مردم‌دارند می‌توانند آسیب‌ها و ناهنجاری‌های حوادث ترافیکی را به مردم و به‌ویژه نوجوانان و جوانان تبیین کنند.

فلاح افزود: روحانیون با کلام و بیان رسایی که دارند باید خانواده‌ها را با مسائل و مشکلاتی که بعد از یک حوادث ترافیکی خانواده‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند باید آگاه کنند.
وی با اشاره به تعدادی از نوجوانان قربانی حوادث ترافیکی و همچنین قطع نخایی و قطع عضو گفت: کسانی که قربانی حوادث ترافیکی می‌شوند علاوه بر اینکه خودشان سال‌ها باید به‌عنوان معلول از این مشکل رنج ببرند بلکه به‌عنوان یک معلول مشکلات فراوانی را برای جامعه و خانواده خود به بار می‌آورند.

معاون فرماندارمیبد افزود: بنابراین تنها راه مقابله با حوادث ترافیکی فرهنگ‌سازی و تبیین آسیب‌های آن به خانواده‌هاست.