حضور متراکم جوانان میبدی در مراسم جواد مقدم مانع از مداحی او شد!

حداکثر توانستند از مداحی ۲۰-۳۰ دقیقه ای برخوردار شوند!/ نفس حضور خیره‌کننده این همه جوان در مراسم یک مداح انقلابی بسیار غرورآفرین است اما مسئولان شهرستان و نیز متولیان هیئت بایستی با پیش‌بینی منطقی این حضور باشکوه را مدیریت می‌کردند.

شب گذشته مراسم عزاداری اباعبدالله در حسینیه بزرگ فیروزآباد درحالی برگزار شد که انبوه جمعیت جوان از نقاط مختلف شهر و حتی استان از سرشب خود را به حسینیه رسانده بودند.

به گزارش “میبدما”، این خیل جمعیت بدون هیچ برنامه ای تاحدود ساعت هشت و نیم منتظر آغاز مراسم بودند و در این ساعت، سخنران نام‌آشنای مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی دهقانی آمد و در این فضای پرشور و ملتهب، سخنرانی نمود.

پس از سخنرانی شیخ مرتضی دهقانی، جمعیت همچنان در انتظار مداح این مراسم، آقای جواد مقدم بودند و فشار بسیار زیادی به خاطر ازدحام جمعیت وجود داشت تا اینکه یکی از مداحان جوان میبدی میکروفون را به دست گرفت و یک ساعتی به مدیحه سرایی پرداخت.

ساعت از ۱۰شب گذشته بود که مداح مراسم به حسینیه آمد و جمعیت مواج، بسیار متراکمتر شد؛ تا جایی که خود مداح اقرار کرد در این فضا نمی‌تواند برنامه‌ای اجرا کند و نهایتاً هم مردمی که شاید حدود۴ ساعت وقت گذاشتند، حداکثر توانستند از مداحی ۲۰-۳۰ دقیقه ای آقای جواد مقدم برخوردار شوند!

تحقیقات خبرنگار “میبدما” نشان می‌دهد استقبال خیره‌کننده جوانان میبدی و یزدی از مداحی آقای جواد مقدم، قابل پیش‌بینی بوده است اما متاسفانه متولیان این مراسم و همچنین مسئولین شهرستان تدابیر و تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع چنین صحنه‌هایی نیندیشیده‌اند؛ تمهیداتی مانند پیش‌بینی یک مکان مناسب‌تر یا مدیریت جمعیت حاضر در مراسم و نیز زمان آن.

خوشبختانه گزارشی از وقوع حادثه جدی در این مراسم تاکنون مخابره نشده اما برخی حاضران در این مراسم معتقدند احتمال خفگی و زیر دست و پاماندن بسیاری از عزاداران به طور جدی وجود داشته و لطف خدا بوده که در این مراسم اتفاقی نیفتاده است.

نفس حضور خیره‌کننده این همه جوان میبدی و غیرمیبدی در مراسم یک مداح انقلابی بسیار غرورآفرین است اما به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان و نیز متولیان هیئت مذکور (که تلاشهایشان انشالله ماجور است) بایستی با تدبیر و پیش‌بینی منطقی این حضور باشکوه را مدیریت می‌کردند.

b283b9f6d17a4efe949a4b7d134c53e3