مراقب باشیم پسابرجام، پسا۵۹۸ نشود

محمدرضا دهقانی

  • محمد رضا دهقانی

بزرگی میگفت بعد از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ توسط امام، خیلی از بچه های انقلابی و رزمنده و … هم دچار اشتباه شدند و با این تحلیل که جنگ تمام شده، میدان مبارزه را رها کرده و مشغول کارهای شخصی خود شدند و همین باعث شد در دوره سازندگی بیشترین ضربات مبنایی به ریشه انقلاب وارد شود. چرا ؟ چون حتی خیلی از انقلابی ها هم بعد پذیرش قطعنامه همه چیز را تمام شده تلقی کردند و متوجه ابعاد دیگر مبارزه بعد پذیرش قطعنامه نشدند.

در حال حاضر این خطری است که دوباره انقلاب را تهدید میکند و بعد پذیرش برجام و قطعنامه اخیر شورای امنیت، خیلی دوستان انقلابی و دغدغه مند تصور میکنند همه چیز تمام شده و میدان را ترک کرده اند! در حالی که دقیقا همه چیز اتفاقا شروع شده و باید با توان بیشتر به نسبت قبل در برابر جریانی که در دو سال اخیر از ریشه انقلاب را تهدید میکند ایستاد و روشنگری کرد.

خیلی از اقدامات به ظاهر ساده اما بسیار مفید باید با ضریب و سرعت بیشتری انجام شود، از حلقه های خصوصی بررسی و تحلیل در جمعهای چند نفره دانشجویی، طلاب، مسجد و … تا نشریات ساده دانشجویی و هر اقدام موثر دیگر. فراموش نکنیم مبارزه با زر و زور و تزویر پایان ندارد و هر روز پیچیده‌تر می‌شود.