مراقب حرمت شهدای گمنام باشیم

عباسعلی شفیعی

  • عباسعلی شفیعی

هر از گاهی که آسمان دلمان با ابرهای سیاه گناه ، تیره و غبارآلود می شود و دل مشغولیهای دنیا ما را از یاد خدا و قیامت غافل می سازد یک رخداد خاص ، وجدان زنگار زده ما را بیدار ساخته و ما را به خویشتن خویش متوجه می سازد و این بار این شهیدان گمنام بودند که عطر وجودشان فضای شهر میبد را معطر ساخت و دلهای ما را به کربلای جبهه ها رهنمون ساخت تا مظلومیت این قطعه استخوانهای بجا مانده از پیکر پاک ترین جوانانمان را نظاره گر باشیم. آنان که افتخار آفرینان این مرز و بوم بودند و با خون خود آزادی و استقلال و آسایش و آرامش ما را تضمین نمودند. آنان که حتی حاضر نشدند نامشان بر سنگ نبشته ای حک گردد و نام و نشان را در بی نشانی یافتند.

امروز شهر میبد میزبان سه تن از شهدای گمنامی بود که پس از سی و اندی سال آمدند تا یادآور شوند که برای پیروزی انقلاب بهای سنگینی پرداخت شده است. آمدند تا بگویند پس از این همه سال هنوز بیابانهای جنوب و کوههای غرب ، لاله های به خون نشسته ای را در دل خود پنهان دارد. آمدند تا بگویند که هنوز هم خانواده هایی چشم انتظار عزیزانشان هستند. آمدند تا بگویند که بسیاری از پدران و مادران شهدا در حسرت دیدن فرزند خود ، چهره در نقاب خاک کشیده و خبری از فرزندشان دریافت نکردند. آمدند تا بگویند بیدار باشیم و از انقلاب اسلامی پاسداری نمائیم.آنان آمدند و مردم ما هم به حق استقبال خوبی از آنها کرده و چه خوب تا مدفنشان بدرقه نمودند. مردم ما نشان دادند که یاد و خاطره شهدا را هرگز از یاد نخواهند برد و بر سر پیمانی که از روز نخست با آنها بسته اند تا آخرین لحظه خواهند ایستاد.

امروز پارک بهاران سه لاله گلگون را در خود جای داد و قداستی ویژه یافت.از امروز وظیفه ما بسیار سنگین تر شده است. امروز در محضر شهدا در پارک بهاران بیشتر باید مراقب بود. از این به بعد در رفت و آمدها و تفریحات خود باید جانب شهدا را نگه داریم.باید در جایی که مدفن شهید است حفظ حرمتها بیشتر رعایت گردد. چشم و گوش و زبان و همه اعضا و جوارح ما باید تحت کنترل قرار گیرد.. بدحجابی ، بی بند و باری و هرزگی در محل مدفن شهید دهن کجی به آرمانهای مقدس شهید است که انشاا… با حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی هرگز روح شهیدان را نخواهیم آزرد و با تاسی از فرامین رهبر معظم انقلاب برای تحقق جامعه ای که شهیدان جانشان را در راه آن فدا کردند خواهیم کوشید.

به امید پیروزی نهایی اسلام بر کفر

منبع: بفرونیوز