مرثیه ای برای اقتدار پلیس محترم یزد

وقتی قبض جریمه من توسط آن مامور صادر شد، هنوز راننده پراید داشت فحش می داد و آن مامور هم فقط اخمش را در هم کشیده بود و زیر لب جواب می داد. من حیرت زده از این اقتدار ضعیف و آن کارهای غیرکارشناسی

در بخش قبل توضیح دادم که بعدازظهر پنجشنبه هفته قبل برای افطار راهی منزل یکی از اقوام در یزد بودیم که پلیس، نزدیکی های یزد جلوی خودروی من و بسیاری از اتومبیلهای دیگر را به دلیل عدم رعایت سرعت مجاز گرفت و ملاک پلیس هم تابلوهای کاملا غیرکارشناسی حداکثر سرعت مجاز بود.

متن کامل و مستند این گزارش را با عنوان «تابلوهایی غیرمعقول در مسیر میبد-یزد که گاهی معیار پلیس هم قرار می گیرد!» بخوانید.

وقتی ماشین را کنار زدم و از ماشین پیاده شدم، متوجه سر و صداهای زیادی شدم و برای اولین بار با منظره ای بسیار زشت و تکاندهنده مواجه شدم. راننده یک اتومبیل پراید در حالی که بسیار عصبانی بود با پلیس درگیری لفظی پیدا کرده بود و هر آنچه از توهین و فحاشی بلد بود نثار پلیسی که قبض جریمه را صادر می کرد، می نمود.

شان رسانه اجازه نمی دهد همه آنچه آن فرد گفت را اینجا بازگو کنم اما اجمالا می شود گفت که راننده پراید که فرد جوانی هم بود به مامور می گفت: «همه مردم شب جمعه خدابیامرزی برای پدر مادرشان می خرند، تو آتیش به گوری!» یا می گفت: «حیوانی پست تر از تو ندیدم» یا می گفت: «همانطور که یک بار مامور شما را در شهر یزد به خون کشیدم منتظر باش تا همین بلا را سر تو هم بیاورم» و…

من که خودم به شدت به این نحوه عملکرد پلیس معترض بودم و به قصد اعتراض به مامور مربوطه از خودرویم پیاده شده بودم وقتی با صحنه فحاشی به پلیس مواجه شدم اصلا زبانم بند آمده بود. آن مامور درحالیکه مدام فحش می خورد و البته زیرلب جواب فحشها را می داد وقتی به من رسید از مامور وظیفه ای که مرا متوقف کرده بود پرسید سرعتش چند تا بود؟ و آن مامور گفت: ۹۰ تا

وقتی قبض جریمه من توسط آن مامور صادر شد، هنوز راننده پراید داشت فحش می داد و آن مامور هم فقط اخمش را در هم کشیده بود و زیر لب جواب می داد. من حیرت زده از این اقتدار ضعیف و آن کارهای غیرکارشناسی، برگ جریمه را از مامور کد ۳۳۷۸ گرفتم و راهی شدم. بعدا از دوستانم شنیدم که می گفتند از این اتفاقات زیاد می افتد!

جهت اطلاع: مجازات توهین به مقامات و مسئولین، حبس از سه تا شش ماه یا شلاق تا ۷۴ ضربه و یا جزای نقدی از پنجاه هزار تا یک میلیون ریال می‌باشد .