حضور باشکوه مردم میبد در نمازجمعه همزمان با تاسوعای حسینی +عکس

در مراسم عبادی-سیاسی نمازجمعه میبد که به امامت محمدآقا اعرافی برگزار شد، تعداد زیادی از اهالی این شهر حضور داشتند. این حضور باشکوه از نمازجمعه روز قدس امسال میبد تاکنون سابقه نداشته است.

نمازجمعه این هفته میبد که همزمان با تاسوعای حسینی در مصلای این شهر برگزار شد، شاهد حضور باشکوه و کم‌نظیر مردم میبد بود.

به گزارش “میبدما”، در مراسم عبادی-سیاسی نمازجمعه میبد که به امامت محمدآقا اعرافی برگزار شد، تعداد زیادی از اهالی این شهر حضور داشتند.

این حضور باشکوه از نمازجمعه روز قدس امسال میبد تاکنون سابقه نداشته است.

?

?

?

?

امام جمعه موقت میبد در دومین نماز جمعه ماه محرم با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در باره برجام گفت : رهبر عظیم الشان انقلاب در این نامه ابتدا از تلاش های تیم مذاکره کننده و نظرات مخالفان برجام تشکر کرده است .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی توجه دادن مقام معظم رهبری به دشمنی دیرینه امریکا و نقض عهدهای استکبار در مقابل ایران اسلامی و ملت ایران را سومین بند از نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور کشورمان عنوان کرد و افزود : مقام معظم رهبری بارها دولت و ملت و مسئولین را به بصیرت و هوشمندی فراخوانده اند تا فریب دشمن را نخورند.

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه امریکا از ملت ایران کینه دیرینه دارد و نمی خواهد دست از دشمنی خود بردارد تصریح کرد : دولت و ملت و مسئولین باید چشمشان را باز کنند و در دام دشمنان نیافتند .

وی با تاکید بر مشتمل بودن برجامی که در مجلس تصویب شد به ابهاماتی در برجام اشاره کرد و افزود : اگر ضمن تایید برجام که رهبری انجام دادند این نقاط ابهام و بحث های ساختاری که در برجام است برطرف نشود ؛ خسارت های بزرگی برای حال و آینده کشور رقم خواهدخورد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه دشمن هر روز دنبال بهانه تازه ای است و ما به دشمن اعتماد نداریم تصریح کرد : همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند باید برای برداشته شدن همه تحریم ها طرف مقابل و امریکاییها تعهد کتبی بدهند .

خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه آنها قرار است در ۸ سال آینده به هر بهانه ای وضع تحریم ها را تغییر دهند و به بهانه تروریست خواندن ایران و نقض حقوق بشر در ایران تحریم ها را دامن زنند افزود : ایران در مقابل این بهانه های واهی باید فعالیت های برجام را متوقف کند .

وی بر پرهیز از واردات بی رویه پس از برجام بویژه واردات کالاهای امریکایی تاکید کرد و افزود : ما باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از صاحبان صنایع و تولیدات داخلی و پرهیز از تجملات به نقطه اوج نظام اسلامی برسیم و نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه در این باره است .

رژیم پوسیده آل سعود نمی تواند در مقابل ایران اسلامی قد علم کند

امام جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به یاوه گویی های وزیر خارجه رژیم پوسیده و بی فرهنگ آل سعود ، این رژیم کودک کش و همدست صهیونیست ها را به مگسی تشبیه کرد که به خود جرات جولان در عرصه سیمرغ را داده است .

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد : رژیم پوسیده آل سعود که بی تدبیری و بی کفایتی آن در فاجعه منا بر دنیا ثابت شد نمی تواند در مقابل ایران اسلامی قدعلم کند و جرات اظهار نظر پیدا کند .

وی با بیان اینکه امروزه رژیم بی فرهنگ آل سعود در فلسطین و یمن با رژیم جعلی صهیونیستی همدست شده و با هواپیماهای خود مردم کشورهای اسلامی را قتل و عام می کند ؛ جنایت های این رژیم پوسیده را شرم آور دانست.

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به دیدار رئیس جمهور ترکیه با رئیس سرطانی گروه تروریستی داعش ، کمک های دولت سعودی و قطر و ترکیه به ترویست ها را مقابله با ایران اسلامی ، تشیع و جبهه مقاومت اسلامی عنوان کرد و افزود : حضور ماشین های سعودی ها در فلسطین و کودک کشی آنها نشان می دهد که آنها به دنبال کشتار مردم مظلوم فلسطین و کشورهای اسلامی هستند .

مناسبت ها :

امام جمعه موقت میبد تاسوعای امام حسین (ع) روزی که اختصاص به علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس دارد را به نمازگزاران تسلیت گفت .

حجت الاسلام اعرافی عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) روز حزن و اندوه انسیان و ملاک الهی را هم به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت .

خطیب جمعه موقت میبد شهادت امام سجاد (ع) را هم به خواهران و برادران نمازگزار تسلیت گفت .

وی سالروز اعتراض سکان دار انقلاب اسلامی امام راحل به قانون ننگین و استکباری و ذلت آور کاپیتولاسیون را گرامی داشت و گفت : ثمره ایستادگی و مقاومت امام رحمه الله علیه و ملت ایران در مقابل این سلسله قوانین ،انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه با قدردانی از حضور باشکوه مردم در عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت : شرکت باشکوه مردم در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) نشان دهنده بصیرت عاشورایی آنهاست.

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر شرکت اول وقت در نماز ظهر عاشورا گفت : امام حسین (ع) برای نماز قیام کرد بنابراین باید نماز را بر اساس عمل به دستورات الهی و امام حسین برپا بداریم .

خطیب جمعه موقت میبد بر رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان و مردان هم تاکید کرد و گفت : پیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت زینب سلام الله علیها رعایت عفاف و حجاب است و دشمن می خواهد با عدم رعایت عفاف و حجاب ذهن مردم را از ارزشهای اسلامی منحرف کند .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه بعضی از حرکت ها برازنده شهر و جامعه ما نیست بر پرهیز از خرافات تاکید کرد و افزود : امروز تمام غول های تبلیغاتی جهان غرب بر روی ایران اسلامی و شیعه ذوم شده است تا به بهانه های مختلف بدعتها و خرافه ها اصل و اساسی که در دین ندارد ما را مورد هجمه قرار دهند بنابراین باید عزاداری ها و سینه زنی ها را به صورت سنتی و درست برگزار کنیم .

وی تاکید کرد : باید در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) از هرگونه اختلافات محلی و عرق محلی پرهیز کرد تا جلوی هدف بزرگ که تقرب به خداست را نگیریم .

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۵ هیئت عزاداری در میبد وجود دارد بر پرهیز از هرگونه اسراف و تبذیر در عزاداری ها تاکید کرد و گفت : هیئت های عزاداری باید در کنار اطعام با مدیریت صحیح بخشی از هزینه ای خود را در مسیر کمک به مستمندان ، تهیه جهازیه تازه عروسها و جوانان هزینه کنند .

وی در بخش دیگر از سخنان خود از تلاش های نیروی انتظامی و بسیج در نظم دهی مراسم های عزاداری و مدیریت ذبح دام در معابر قدردانی کرد و افزود : به حمدالله مردم شریف میبد با همت خود و تلاش های نیروی انتظامی و مرکز بهداشت چند سالی است که با عدم ذبح دام در معابر و برگزاری مراسم های باشکوه در شهرستان تلاش می کنند .