شکار ۶۰ هزار سرباز آمریکایی توسط این چریک شجاع +عکس

جیاپ که سبب تحقیر غربی ها به ویژه آمریکایی ها و فرانسوی ها در جنگ تاریخی ویتنام بود و استقلال کشورش از فرانسه را برای ملت خود به ارمغان آورد، ازسال ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۰ وزیردفاع کشور شود و درجنگ های معروف ۱۹۵۴ نیروهای فرانسوی را شکست داد

خبرگزاری کیودوی ژاپن روز یک شنبه در گزارشی از هانوی از به خاک سپاری ژنرال ˈنگویین جیاپˈ قهرمان جنگ تاریخی ویتنام با آمریکا و فرانسه خبر داد.

براساس این گزارش، ˈژنرال نگویین جیاپˈ قهرمان ملی استقلال ویتنام که به مغز متفکر جنگ های پارتیزانی جهان معروف است پس از آنکه در ۱۲ مهرماه در سن ۱۰۲ سالگلی درگذشت روزیکشنبه طی مراسمی با شکوه با حضور انقلابیون جهان در هانوی به خاک سپرده شد.

جیاپ که سبب تحقیر غربی ها به ویژه آمریکایی ها و فرانسوی ها در جنگ تاریخی ویتنام بود و استقلال کشورش از فرانسه را برای ملت خود به ارمغان آورد، ازسال ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۰ وزیردفاع کشور شود و درجنگ های معروف ۱۹۵۴ نیروهای فرانسوی را شکست داد و عامل اصلی بازپس گیری شهر سایگون شد.

 این قهرمان جنگ های پارتیزانی پس از این پیروزی به عنوان نابغه نظامی ویتنام با سازماندهی نیروهای مردمی درجنگ با ارتش آمریکا، بین سال های ۱۹۶۰تا ۱۹۷۵ توانست با کشتن ۶۰ هزار آمریکایی، نیروهای آن کشور را شکست داده و موجب فرار خفت بار آنها از ویتنام شود.

giسap2