اصلا کار سنتی را قبول ندارم/ در شهرداری میبد، مدیریت هزینه رعایت نشده/ تعجب می‌کنم شهرداری‌های گذشته چگونه بدون طرح تفصیلی حرکت می‌کردند/ دخالت در کارهای شهرداری را نمی‌پذیریم

متاسفانه در بحث پروژه های عمران شهری میبد، هر کجا ما مسئله جلب مشارکتهای مردمی را مطرح کردیم بعضی از کسانی که ادعای نخبگی دارند به ما می خندند ولی با این وجود ما مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی میبد را به طور جدی دنبال می کنیم.

صبح امروز، مراسم تکریم و معارفه شهرداران سابق و فعلی شهرهای میبد، ندوشن و بفروئیه در سالن اجتماعات فرمانداری میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در این جلسه که با حضور معاون اداری مالی استاندار، مدیرکل امور شهری استانداری، فرماندار میبد و معاون وی و مسئولین دیگر شهرستان برگزار شد، احکام شهرداران جدید میبد، بفروئیه و ندوشن قرائت و به آنان تقدیم شد.

به این ترتیب از امروز، آقایان محمدحسین هدایی، اباذر غفوری و موسوی به ترتیب به عنوان شهرداران میبد، بفروئیه و ندوشن منصوب شدند.

در قسمت انتهایی این مراسم، شهردار جدید میبد اولین سخنرانی عمومی خود در سمت جدید را ایراد نمود.

محمدحسین هدایی در سخنرانی کوتاه اما داغی که ایراد کرد با تاکید بر اینکه اصلا کار سنتی را قبول ندارد تاکید کرد: کار ما در شهرداری میبد بر اساس برنامه خواهد بود و ما چه در داخل سازمان شهرداری و چه در خارج شهرداری به صورت تیمی و گروهی فعالیت خواهیم کرد و ما از نیروهای بومی و غیربومی برای پیشبرد اهداف شهر حتما استفاده می کنیم.

وی گفت: برنامه ما بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و در سه بخش مالی، شهرسازی و فرهنگی تنظیم شده و بر اساس این برنامه شورای شهر به من اعتماد کرده و رای داده است و انشاءالله بتوانیم جلوی مردم سربلند باشیم.

هدایی مهمترین دغدغه خود را بحث درآمد شهرداری و مدیریت هزینه در این نهاد دانست و افزود: نه تنها در شهرداری میبد بلکه در ۱۲۰۰ شهرداری دیگر، مدیریت هزینه رعایت نشده و نمی شود و مطالعات چندانی در این حوزه انجام نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: در حوزه شهرسازی در میبد در سال ۱۳۸۷ قرارداد طرح تفصیلی بسته شده اما متاسفانه هنوز این نقشه نهایی نشده و من تعجب می کنم که شهرداری های گذشته چگونه بدون طرح تفصیلی که همان نقشه راه است حرکت می کرده اند که این یکی از معضلات شهری ماست.

شهردار جدید میبد با بیان اینکه در بحث عمران شهری و پروژه های نیمه تمام به بحثهای ترافیکی توجه کافی نشده، گفت: این مسئله در اولویت برنامه های من در پروژه های نیمه تمام قرار دارد.

محمدحسین هدایی افزود: متاسفانه در بحث پروژه های عمران شهری میبد، هر کجا ما مسئله جلب مشارکتهای مردمی را مطرح کردیم بعضی از کسانی که ادعای نخبگی دارند به ما می خندند ولی با این وجود ما مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی میبد را به طور جدی دنبال می کنیم.

وی درباره تعامل شهرداری با ادارات دیگر شهرستان خاطرنشان ساخت: ما تصمیم به تعامل و همکاری داریم و دوست داریم که آنها هم با ما همکاری کنند اما ما دخالت در کارهای شهرداری و در محدوده شهر را نمی پذیریم. بنابراین تاکید ما این است که ما با دستگاههای دیگر تعامل خواهیم داشت اما در حیطه وظایف و اختیاراتی که براساس قانون به نهادهای مختلف اعطاء شده است.