تجلیل از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد میبد

به مناسبت هفته سالمند و همزمان با عید بزرگ ولایت، طی مراسمی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش ندوشن، در محل کانون آیت الله اعرافی شهرستان تجلیل بعمل آمد. به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد، در این مراسم که با حضور حجه الاسلام “حسنی” امام جمعه موقت […]

به مناسبت هفته سالمند و همزمان با عید بزرگ ولایت، طی مراسمی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش ندوشن، در محل کانون آیت الله اعرافی شهرستان تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد، در این مراسم که با حضور حجه الاسلام “حسنی” امام جمعه موقت شهرستان، سید محسن فلاح معاون فرماندار وجمعی از مسوولین کمیته امداد شهرستان، در محل کانون آیت الله اعرافی میبد برگزار گردید،” حسنی” امام جمعه موقت شهرستان گفت: وجود انسانهای سالخورده در بین خانواده ها باعث افزایش رحمت خداوند است و هر کس به آنها احترام بیشتری بگذارد، قطعا بیشترمورد رحمت خداست.
“حسنی” ضمن اشاره به سخن پیامبرگرامی اسلام(ص) که می فرماید: “برکت با بزرگان شماست”، افزود: برکت از ثروت و قدرت نیست؛ چه افرادی که قدرت داشتند و به سعادت نرسیدند و در نهایت شقی از دنیا رفتند و چه بسیار افرادی که از صبح تا شب مشغول کارند و ثروت می اندوزند، اما از زندگی خود خیری نمی بینند و در نهایت احساس شادی ندارند.
امام جمعه موقت شهرستان با بیان اینکه درراس سالمندان، پدر و مادر هستند و دستور اسلام برای احترام به بزرگان یک سنت است، تصریح کرد: انسان در روزگار جوانی قدرت و نیرو دارد و بعد از این مرحله گذر می کند و به پیری میرسد. این قانون زندگی است. لذا کسی که از دوران جوانی عبور کرد و به سالمندی رسید، باید بتواند با همان شرایط دوران جوانی بصورت آبرومند زندگی کند. کما اینکه امروزه در بعضی موارد داریم افرادی که از طرف فرزندان خود مورد بی مهری قرار می گیرند که نمونه اش را می توان در خانه سالمندان دید و این از نظر اسلام امری ناپسند و نکوهیده است.
حجه الاسلام حسنی در ادامه صحبتهای خود، ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: عید غدیر، عید بزرگ ولایت است و فرصت مناسبی است تا در آن بتوان مفاهیم والای ولایت را برای نسل جوان امروز تشریح کرد و حقایق این روز بزرگ را با برنامه های متنوع فرهنگی برای آنها بیان نمود.
گفتنی است؛ این مراسم که با حضور۵۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد در بخش ندوشن و در محل کانون فرهنگی- تربیتی آیت الله اعرافی میبد برگزار گردید، با برنامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی، پایش سلامت سالمندان و زیارت و بازدید از اماکن مذهبی شهرستان( مانند پیر چراغ و امامزاده میرشمس الحق) ادامه یافت و در پایان ضمن پذیرایی از این عزیزان ، هدایایی به آنها تقدیم گردید.