کتاب «شبیه‌های شاد» به چاپ دوم رسید

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد، کتاب شبیه های شاد سومین اثر غلامرضا کارگر کارشناس سینمایی اداره ارشاد میبد به چاپ دوم رسید. کتاب “شبه‎های شاد” نگرشی متفاوت و دقیق به یکی از ابعاد ناشناخته هنر تعزیه است. تعزیه از هنرهای آئینی و ایرانی ماست که از جایگاه […]

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد، کتاب شبیه های شاد سومین اثر غلامرضا کارگر کارشناس سینمایی اداره ارشاد میبد به چاپ دوم رسید.

کتاب “شبه‎های شاد” نگرشی متفاوت و دقیق به یکی از ابعاد ناشناخته هنر تعزیه است. تعزیه از هنرهای آئینی و ایرانی ماست که از جایگاه والایی در بین هنردوستان ایرانی و همچنینی مردم عامه قرار دارد و شناخت خوبی در کشورمان در زمینه این هنر ملی مذهبی وجود دارد که همواره مورد توجه شرق شناسان قرار گرفته و از جاذبه‎‌های معنوی و هنری فراوانی برخوردار است.

کارگر با اشاره به موضوع کتاب “شبیه های شاد” که به عنوان اولین و تنها اثر در زمینه هنر تعزیه شاد در ایران به چاپ رسیده است، افزود: بنده به عنوان یک علاقه‎مند در زمینه هنر تعزیه، همیشه با نگاهی متفاوت به موضوع تعزیه به خصوص تعزیه‎هایی که در روزگارانی نه چندان دور توسط پدران ما اجرا می‎شد توجه می‎کردم و معتقدم که شبیه‎‌های شادی‎آور یک نیاز است به شرطی که درست اجرا شود و حرمت‎ها در آن نگاه داشته شود.