وندی شرمن رسماً کناره‌گیری کرد

تسنیم: وندی شرمن دستیار جان کری در امور سیاسی از سمت خود کناره گیری کرد. کری با صدور بیانیه‌ای از شرمن تقدیر و علت کناره گیری او را ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد عنوان کرد. کری در بیانیه خود آورده است: دستیار وزیر خارجه در امور سیاسی اغلب اولین پاسخگو در برابر حوادث جهانی می‌باشد […]

تسنیم: وندی شرمن دستیار جان کری در امور سیاسی از سمت خود کناره گیری کرد. کری با صدور بیانیه‌ای از شرمن تقدیر و علت کناره گیری او را ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد عنوان کرد.
کری در بیانیه خود آورده است: دستیار وزیر خارجه در امور سیاسی اغلب اولین پاسخگو در برابر حوادث جهانی می‌باشد و وقتی یک بحران به وجود می‌آمد، وندی در خط مقدم قرار می‌گرفت، اطلاعات جمع می‌کرد، گزینه‌ها را بررسی و ایده‌هایش را ارائه می‌کرد تا ما بتوانیم راهی به جلو باز کنیم. از پاییز ۲۰۱۱،‌ شرمن به‌نمایندگی آمریکا به ۵۴ کشور سفر کرد و در مسائلی همچون آوارگان آمریکای مرکزی، بحران اوکراین، بحران سوریه، تلاش برای برقراری ثبات در لیبی و یمن، برقراری روابط دیپلماتیک با سومالی، جنگ با بوکوحرام در نیجریه،‌ مقابله با داعش، توازن در آسیا،‌ انتخابات سریلانکا و غیره حضور پررنگ داشته است. او فردی قابل اعتماد در مشاوره و دیپلماسی برای پیشبرد منافع آمریکا بوده است.
کری افزود: از جمله مسائلی که من و شرمن کنار هم کار کردیم، مذاکرات چندجانبه برای اطمینان یافتن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران بود. این مذاکرات خیلی سخت و دشوار و به‌لحاظ فنی پیچیده بود و جامعه بین المللی به‌دقت آن را دنبال می‌کرد. وندی جلسه به جلسه این مذاکرات را در مسیر خود نگه داشت، بر ناکامی‌ها غلبه کرد، روحیه‌ها را تقویت کرد، به‌تدریج کارها را پیش برد و اختلافات را به حداقل رساند و در نهایت به توافق تاریخی رسیدیم.