بازخوانی واقعه غدیر در ۵ شهرستان استان

مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد از برگزاری و بازخوانی واقعه غدیر در پنج شهرستان استان یزد خبر داد. حبیب‌الله سیف‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بازخوانی واقعه غدیرخم برای چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در پنج شهرستان استان یزد با حضور و […]

مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد از برگزاری و بازخوانی واقعه غدیر در پنج شهرستان استان یزد خبر داد.
حبیب‌الله سیف‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بازخوانی واقعه غدیرخم برای چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در پنج شهرستان استان یزد با حضور و مشارکت گسترده مردم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این مراسم امسال در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، اشکذر، میبد و اردکان همزمان با سالروز واقعه عظیم غدیر برگزار خواهد شد به نحوی که در اردکان، اشکذر و یزد در عصر پنج‌شنبه، در میبد در صبح جمعه (روز عید غدیر) و در ابرکوه عصر جمعه برگزار می‌شود.

سیف‌الدینی خاطر نشان کرد: این مراسم در اردکان در ۲۰ کیلومتری شرق مرکز شهرستان و در موقعیت شهید عباسپور، در یزد در دهکده مقاومت، در میبد در مصلای آیت‌الله اعرافی و در اشکذر و ابرکوه در داخل شهر برگزار می‌شود.

مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های کاملی برای برگزاری این مراسم در سطح شهرستان‌های یاد شده صورت گرفته است، اظهار داشت: سال گذشته این برنامه بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب در سراسر استان داشت که پیش‌بینی می‌‌شود امسال نیز همین تعداد مخاطب و تماشاچی برنامه بازخوانی واقعه غدیر باشند.

وی همچنین یادآور شد: در این برنامه صحنه‌هایی از حجه‌الوداع، چشمه غدیر و واقعه غدیر و دیگر رویدادهای این واقعه بزرگ جهان اسلام به نمایش گذاشته می‌‌شود.

سیف‌الدینی بیان کرد: در هر شهرستان بیش از ۱۰۰ هنرمند و هنرور، کار اجرای این برنامه را بر عهده دارند و با تمرین‌های انجام شده، امسال برنامه‌ای به مراتب قوی‌تر از سال‌های قبل به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازخوانی واقعه غدیر با توجه به تجربه‌ای که هیئت‌های مذهبی یزد در برگزاری برنامه‌هایی نظیر دسته بنی‌اسد دارند، به این هیئت‌ها واگذار شده زیرا ماهیت این برنامه نیز شبیه به تعزیه و مذهبی است و هیئت‌ها به خوبی از عهده انجام آن برآمده‌اند.

سیف‌الدینی خاطر نشان کرد: ستاد مردمی غدیر در این راستا تشکیل شده و مرکز ادویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر، تنها مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی این برنامه را بر عهده دارد و بقیه امور به صورت مردمی برگزار می‌شود.