جنتی: وزیرخارجه‌عربستان درخواست‌ملاقات ظریف را رد کرد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه منا و اعزام هیاتی از ایران برای بررسی وضعیت زائران ایرانی در عربستان گفت: صدور ویزا برای هیات ایرانی جهت اعزام به عربستان همچنان با مشکل مواجه است. به نظر می رسد دولت سعودی تعمد دارند که مقامات جمهوری اسلامی را به کشورشان راه […]

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه منا و اعزام هیاتی از ایران برای بررسی وضعیت زائران ایرانی در عربستان گفت: صدور ویزا برای هیات ایرانی جهت اعزام به عربستان همچنان با مشکل مواجه است. به نظر می رسد دولت سعودی تعمد دارند که مقامات جمهوری اسلامی را به کشورشان راه ندهند.

رد ملاقات وزیر امور خارجه عربستان با ظریف

وی با بیان اینکه محمد جواد ظریف در نیویورک مسئله را پیگیری می کند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشور در نیویورک درخواست ملاقات با وزیر امور خارجه عربستان داشته که این درخواست با سردی و عدم موافقت این مقام سعودی مواجه شد.

جنتی با تاکید بر اینکه رفتارهای مقامات سعودی حاکی از آن است که عمدا اجازه ورود به مقامات ایرانی به عربستان را نمی دهند، ادامه داد: با این حال ممکن است تنها امیرحسین هاشمی قاضی زاده وزیر بهداشت و درمان کشور تنها برای اقدامات پزشکی اجازه ورود به عربستان را داشته باشد. ظاهرا با حضور وزیر بهداشت در عربستان موافقت کردند.