وزارت کشور مجوز تجمع در اعتراض به عربستان را نداد!

مصطفی اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز در نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه منا، اظهار داشت:‌ ما بعد از فاجعه منا پیگیر برگزاری تجمع در اعتراض به بی‌کفایتی سعودی‌ها در اداره حج مقابل سفارت عربستان […]

مصطفی اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز در نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه منا، اظهار داشت:‌ ما بعد از فاجعه منا پیگیر برگزاری تجمع در اعتراض به بی‌کفایتی سعودی‌ها در اداره حج مقابل سفارت عربستان بودیم و در این خصوص اجماع سراسری بین دانشجویان دانشگاه‌ها وجود داشت.

وی افزود: اما متأسفانه باز هم وزارت کشور سیاست محافظه‌کارانه خود را اتخاذ کرد و با توجه به سابقه نه چندان خوبی که وزارت کشور در عدم صدور مجوزها دارد، مجوز این تجمع را نیز صادر نکرد.

اسدی اضافه کرد:‌ بر همین اساس متأسفانه امروز تجمعی از سوی بسیج دانشجویی به دلیل عدم صدور مجوز آن از سوی وزارت کشور مقابل سفارت عربستان برگزار نخواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه با تأکید بر اینکه ما تابع قوانین هستیم، گفت:‌ ما این تجمع را برگزار نخواهیم کرد و از مسئولان می‌خواهیم موضع قاطع‌تری در خصوص بی‌کفایتی‌های آل سعود در مدیریت حج اتخاذ کنند.

اسدی در ادامه پیرامون انتشار اخباری از سوی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر گفت‌وگوی ظریف و جان‌کری در خصوص مسائل سوریه اظهار داشت: از ابتدای شروع کار دولت و شروع مذاکرات ما شاهد عبور دولت از خطوط قرمز بوده و هستیم. این خبر در صورت واقعیت داشتن به معنی عبور دولت از خطوط قرمز صریحی است که پیش از این رهبری در خصوص آن تذکر داده بودند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد:‌ رهبری فرموده‌اند بر سر مسئله هسته‌ای تنها با آمریکا مذاکره کرده‌ایم و در خصوص مسائل دیگر مانند منطقه و سوریه دیدار غیررسمی هم نخواهیم داشت. در صورتی که مقام معظم رهبری چنین موضع‌گیری داشتند این خبر در صورت واقعیت داشتن به معنی عبور از خط قرمز رهبری است.

اسدی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی موضع خود را صریح پس از برگزاری جلسات اعلام می‌کند و به دولتمردان نیز اعلام می‌کند صریحاً‌ در خصوص تأئید یا تکذیب این خبر موضع‌گیری کنند.