تصاویر میبدما از سنت طبخ آش اهالی شهیدیه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس

هر ساله به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و به یاد شهدای گرانقدر ۸ سال جنگ تحمیلی در شهیدیه میبد آش نذری امام حسین علیه السلام طبخ می گردد

هر ساله به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و به یاد شهدای گرانقدر ۸ سال جنگ تحمیلی در شهیدیه میبد آش نذری امام حسین علیه السلام طبخ می گردد که امسال نیز، همزمان با عید قربان این سنت حسنه با همکاری بسیجیان پایگاه بسیج امام جعفر صادق علیه السلام شهیدیه انجام شد.

حجت الاسلام ارشاد حسینی در گفتگو با خبرنگار “میبدما” اظهار داشت: هدف از طبخ این آش، بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس می باشد و امسال نیز ۱۰ دیگ بزرگ با نذورات مردمی و خانواده شهدا تهیه گردیده است که در مسجد و همزمان با برگزاری مراسم روح بخش دعای کمیل توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه طبخ این آش برای هشتمین سال متوالی است که انجام می‌شود، گفت: هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیون ریال جهت پخت این آش برآورد شده است و بیش از ۱۰هزار نفر از آن استفاده می کنند، و حدود ۷۰ نفر از اهالی شهیدیه پخت این آش را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: این کار از چند روز پیش با همت این بزرگواران شروع شده و پس از تهیه تمام ملزومات اولیه، پخت آش از دیشب آغاز شد.

۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۳۸۵۷ ۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۳۹۱۶ ۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۴۵۴۰ ۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۴۶۳۰ ۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۴۶۵۳ ۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۵۱۱۳ ۲۰۱۵۰۹۲۴-۱۵۳۸۳۸