تصاویری از وضعیت تاسف‌بار سرویس‌های بهداشتی گلزار شهدای فیروزآباد

چرا برای نظافت سرویس بهداشتی در محلهای عمومی شهر هزینه ای صورت نمی گیرد و همین اندک بضاعت موجود نیز چنان وضعیت آشفته، غیربهداشتی و شرم آوری دارد که

  • گزارشگر و عکاس: زهرا ادهمی

همین چند روز پیش بود. مسافری را دیدم که به عشق زیارت مرقد نماینده خدوم شهرمان از تهران به میبد آمده بود؛ فقط به خاطر اخلاص و ساده زیستی آن مرحوم.

من از خدمات ایشان گفتم و… اشاره نمودم که مردم این شهر هم خیلی برای ایشان احترام قائل بوده و هستند.

پس از آن مسافر مذکور گفت که می خواهم چند رکعت نماز به روح این عزیز هدیه کنم و قصد وضو داشت. به سرویس بهداشتی که نزدیک مرقد او بود اشاره نمودم اما به خاطر وضعیت اسفناک این سرویس‌های بهداشتی از خجالت داشتم آب می شدم. گفتم همین چند روز پیش بود که من از این سرویس بهداشتی استفاده کردم اما نمی دانم حالا چرا به این وضعیت در آمده است.

این مسافر با تعجب گفت خوب مردمتان به این عالم احترام گذاشته‌اند! اگر از نظر بودجه و نیرو برای نظافت در مضیقه هستید من خودم تامین کنم!! خیلی از حرف او شرمنده شدم.

روی سخن من با مسئولین مرتبط شهر است؛ اینکه چرا برای نظافت سرویس بهداشتی در محلهای عمومی شهر هزینه ای صورت نمی گیرد و همین اندک بضاعت موجود نیز چنان وضعیت آشفته، غیربهداشتی و شرم آوری دارد که بسیاری ترجیح می‌دهند در عین نیازمندی به سرویس‌های بهداشتی، از این سرویس‌های غیربهداشتی استفاده نکنند؟!

5 3 4 8 9 10 11