بخاطر زندانی بودن مدیرعامل فولاد میبد، هنوز نتوانسته‌ایم این واحد را احیا کنیم

میرمحمدی یادآور شد: اگر این امکان فراهم شود که با رای قاضی، بدهی سرمایه گذار با تملک واحد صنعتی او پرداخت شود، موضوع تا حد زیادی حل و فصل خواهد شد و این واحد دوباره می تواند به کار خود ادامه دهد.

استاندار یزد امروز به فاصله کمی از برگزاری نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت برگزار کرد و در آن مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه مسئله اول استان یزد همچنان مسئله آب است و به دنبال تدابیری برای مقابله با کم‌آبی هستیم، عنوان کرد: ضمن اینکه موضوع احداث سد در بهشت آباد و انتقال آب در دست پیگیری است و گزارش های خوبی نیز از طرح مطالعاتی آن ارائه شده است، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان همچنین انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران نیز در دست مطالعه است.

سیدمحمد میرمحمدی، مدیریت مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تلاش شده با معرفی روشهای نوین آبیاری به کشاورزان و ارائه تسهیلات به آنها، از هدر رفت آب در بخش کشاورزی تا حد زیادی جلوگیری شود.

وی، حفر چاه‌های اضطراری برای مواقع ضروری، پیگیری موضوع باروری ابرها، استفاده از پساب‌های فاضلاب شهری و … را نیز از مواردی عنوان کرد که می توان در رفع بحران آب در استان یزد راهگشا باشد.

میرمحمدی در مورد یکی از صنایع استان یزد که از مدتها پیش دچار مشکلاتی شده است، نیز اظهار داشت: مشکل فولاد میبد یک مشکل مدیریتی است و از آنجا که مدیر این واحد به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می برد، هنوز نتوانسته ایم به رغم پیگیری های انجام شده، این واحد را احیا کنیم.

وی بیان کرد: با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله ارائه وکالت مدیر به شخص مورد اطمینان خود برای انجام امور، تعیین مدیر جدید از سوی مدیر قبلی و… . در صدد رفع مشکلات این واحد برآمدیم اما سرمایه‌گذار زیر بار هیچکدام از آنها نرفت و در نهایت نیز موضوع را با دستگاه قضایی مطرح کرده ایم اما هنوز جوابی دریافت نشده است.

میرمحمدی یادآور شد: اگر این امکان فراهم شود که با رای قاضی، بدهی سرمایه گذار با تملک واحد صنعتی او پرداخت شود، موضوع تا حد زیادی حل و فصل خواهد شد و این واحد دوباره می تواند به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی اغلب با مشکلات مدیریتی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: نیاز اصلی واحدهای صنعتی، بهبود و ارتقا مدیریت است و معتقدیم اگر واحدها نتوانند با اطلاعات و دانش روز همراه شوند، با مشکل مواجه خواهند شد و علت تعطیلی برخی واحدهای تعطیل شده نیز همین بوده است.

استاندار یزد در مورد نرخ بیکاری استان نیز اظهار داشت: نرخ بیکاری یزد اکنون کمتر از سایر استانها و ۶.۷ درصد است ضمن اینکه ۶۰ هزار مهاجر غیربومی و خارجی نیز در استان یزد مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد مشکل اصلی در استان یزد نبود شغل نیست بلکه تغییر فرهنگ کار است زیرا بسیاری از تحصیلکرده ها حاضر نیستند در واحدهای صنعتی، گلخانه و … که به تخصص آنها نیاز است مشغول کار شوند و اغلب دنبال مشاغل خاص هستند و بسیاری از مشاغل را در شان خود نمی دانند.