در حاشیه انتساب سخن خلاف واقع وزیر اطلاعات به رهبر انقلاب/ آقای علوی امیدواریم سایر اطلاعاتتان این گونه نباشد!

اما در حالی وزیر اطلاعات در این برنامه سخنانی را از لسان رهبر انقلاب بیان داشته اند که یک جستجو ساده اینترنتی در سخنان مقام معظم رهبری اختلاف این سخنان با واقعیت را روشن می سازد.

در حالی که مساله عبور تیم مذاکره کننده هسته ای دولت یازدهم از خطوط قرمز رهبر انقلاب دیگر نیازی به توضیح نداشته و حتی وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی مجلس با اذعان به اینکه برخی از خطوط قرمز هسته ای رعایت نشده گفته بود: در حد توان اکثر خطوط قرمز را رعایت کرده ایم»، اما شب گذشته حجت الاسلام علوی در سخنانی تعجب بر انگیز با انتساب سخنی به مقام معظم رهبری گفت:«حتی رهبری فرمودند این خط تبلیغی دروغ که گفته میشود از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد».

images

به گزارش رجانیوز وزیر اطلاعات دولت یازدهم شب گذشته به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه نگاه یک در قسمتی از سخنان خود که به مساله توافق و مذاکرات هسته ای اختصاص داده بود گفت: «مقام معظم رهبری اعلام کردند که مسئولان مذاکرات در برابر بی‌صداقتی آمریکا رفتار انقلابی از خود نشان دادند و تیم مذاکره‌کننده را افرادی را متدین، امین، متعهد و شجاع خطاب کردند و حتی فرمودند که این خط تبلیغی دروغ که گفته می‌شود از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد».

اما در حالی وزیر اطلاعات در این برنامه سخنانی را از لسان رهبر انقلاب بیان داشته اند که یک جستجو ساده اینترنتی در سخنان مقام معظم رهبری اختلاف این سخنان با واقعیت را روشن می سازد. در همین راستا مقام معظم رهبری در بیاناتی که در دیدار با مسئولان نظام در تیر ماه امسال بیان داشته بودند، فرمودند:

« آنچه بنده اینجا در این جلسه یا در جلسات عمومی میگویم، عیناً همان حرفهایی است که در جلسات خصوصی به مسئولین، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران میگویم. این خطّ تبلیغی‌ای که دیدیم و می‌بینیم دنبال میکنند که بعضی از خطّ قرمزهایی که رسماً اعلام میشود، در جلسات خصوصی از آنها صرف‌نظر میشود، حرف خلاف واقع و دروغی است. آنچه ما اینجا به شما میگوییم یا در جلسات عمومی میگوییم، عیناً همان حرفهایی است که به دوستان، به مسئولین، به هیئت مذاکره‌کننده، همانها را بیان میکنیم؛ حرفها یکی است».

در واقع بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار ناظر به سخن افرادی است که پیش از این تلاش می کردند تا بگونه ای عنوان دارند که ایشان در جلسات خصوص از خطوط قرمز خود صرف نظر کرده و زمین بازی مشخص شده برای تیم مذاکره کننده هسته از جانب ایشان چندان اهمییتی هم ندارد و می توان با عبور از این خطوط قرمز زمین بازی را در موضوعات دیگر نیز دنبال نمود. این درحالی است که ایشان اصلا تا به حال سخنی مبنی بر رعایت تمامی خطوط قرمز هسته ای از جانب تیم مذاکره کننده بیان نداشته اند.

در مجموع می توان گفت برداشت اشتباه که از سهو در استماع دقیق بیانات مقام معظم رهبری ناشی میشود می تواند به عنوان عاملی در وارونه جلوه دادن واقعیت و ایجاد تغییر در بینش صحیح مسئولان مبدل شود، به گونه ای که انتقاد مقام معظم رهبری از انتساب برخی از سخنان به ایشان را به گونه ای دیگر برداشت نمایند.

در انتها به نظر میرسد دقت بیشتر وزیر محترم اطلاعات دولت یازدهم در سخنان خود و مداقه بهتری در بیانات مقام معظم رهبری در ارائه تحلیل منطبق با واقعیت از این توافق کار گشا باشد و از سوی دیگر متمرکز شدن توان وزیر اطلاعات در حوزه تخصصی در جهت حفاظت از خراب کاری دشمنان نظام و تلاش آنها برای نفوذ از طریق نقاط ضعف این توافق نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. چرا که در صورت تداوم نگاه غیر دقیق در این وزارت خانه باید منتظر عواقب خطرناکی بود.