پیشنهاد جالب شیخ الازهر به آیت الله مکارم شیرازی

در پی مکاتبه اخیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با آقای دکتر احمد الطیب شیخ الازهر، ایشان با ارسال پاسخ محترمانه ای به معظم له ضمن تشکر از نامه مذکور، بر اهمیت حفظ وحدت اسلامی تاکید نمود. به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این نامه که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته آمده است : اختلافات […]

در پی مکاتبه اخیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با آقای دکتر احمد الطیب شیخ الازهر، ایشان با ارسال پاسخ محترمانه ای به معظم له ضمن تشکر از نامه مذکور، بر اهمیت حفظ وحدت اسلامی تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این نامه که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته آمده است : اختلافات مذهبی در این زمان در حد اختلاف فکری باقی نمانده، بلکه تبدیل به جنگ و کشتار و خونریزی شده است که نه اهل تسنن از آن سود می برند و نه شیعیان! بلکه تنها کسی که از آن بهره برداری می کند دشمنان اسلام هستند که در کمین مسلمانان نشسته اند.

وی می افزاید: اهالی سیاست از این نزاع مذهبی به منظور انجام کشتار و دخالت در امور دیگران و توهین به شخصیت ها و مقدسات دینی و … سوء استفاده می کنند.

شیخ الازهر با اشاره به ضرورت گفتگوی علمای مذاهب اسلامی تصریح می کند: من بارها بر ضرورت برگزاری همایشی با حضور برجسته ترین علمای شیعه و سنی تاکید کرده ام تا به واسطه آن بتوانیم از خطراتی که متوجه همه ماست گرفته و با پیروزی خارج شویم. در این همایش باید فتوای صریحی مبنی بر حرمت قتل شیعه توسط اهل سنت و همچنین قتل اهل تسنن توسط شیعیان صادر شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرده است که معظم له در این همایش شرکت نمایند.