تولید روغن گیاهی از ۸۶ نوع گیاه توسط بانوی میبدی

بانوی میبدی در منزل خود به صورت سنتی بیش از ۸۶ نوع روغن گیاهی و هسته انواع میوه تولید می کند که علاوه بر مصرف داخلی در سطح استان، مشتری هایی هم از استانهای مختلف کشور دارد. به گزارش ایرنا ‘ زیور خندان ‘ شاید خیلی وقت ها پیش که دختر کوچولویی بیشتر نبود فکر […]

بانوی میبدی در منزل خود به صورت سنتی بیش از ۸۶ نوع روغن گیاهی و هسته انواع میوه تولید می کند که علاوه بر مصرف داخلی در سطح استان، مشتری هایی هم از استانهای مختلف کشور دارد.

به گزارش ایرنا ‘ زیور خندان ‘ شاید خیلی وقت ها پیش که دختر کوچولویی بیشتر نبود فکر نمی کرد روغن گیری مادربزرگش روزی به دردش می خورد .

وی با فوت همسرش که همه مشکلات به سمت او هجوم آورده بود یک دفعه به یاد شغل روغن گیری مادربزرگش افتاد و حالا درگوشه ای از خانه خود به صورت سنتی بیش از ۸۶ نوع روغن گیاهی و هسته انواع میوه تولید می کند و توانسته است چهار فرزند خود را با این روش سرو سامان دهد.

خانم خندان بیشتر اوقات خود را صرف روغن گیری می کند چرا که تنها راه امور زندگی اش همان روغن گیری است .

وی با بیان اینکه دیگر همه خاصیت این روغن ها را هم یک به یک فرا گرفته است گفت: در ابتدا اطلاعاتی از قدیم از مادربزرگم یاد گرفته بودم اما برای افزایش اطلاعات عمومی خودم به کمک فرزندانم،خاصیت هرکدام از روغن های گیاهی را از اینترنت هم می گیریم .

زیورخانم با اشاره به اینکه دربیشتر نمایشگاهها شرکت دارد افزود:روغن هایی که به صورت سنتی می گیرم علاوه بر مصرف داخلی در سطح استان ،مشتری هایی هم از استانهای مختلف کشور از جمله تهران ،شمال ،اصفهان و کرمان هم دارم .

وی با اشاره به روش روغن گیری از هسته میوه درختان و انواع گیاهان گفت:در ابتدا اگر هسته میوه باشد با هاوند آرد می کنم و بر اثر فشار پنجه در مدت طولانی روغن آن را می گیرم .

خانم خندان خاطرنشان کرد:از برگ اسفناج ،کلم ،چغندر تا سفیده تخم مرغ و سیاه دانه و انواع مغزیجات تا به حال روغن گیری کرده ام .

این بانوی هنرمند میبدی با بیان اینکه روغن هایی که به مشتریان می دهد بسیار اثر گذار است گفت:از آنجا که این روغن ها برای رفع بیماری مصرف می شود با وضو روغن می گیرم و درحال روغن گیری هم صلوات و ذکر و آیات قران را زمزمه می کنم تا در درمان بیماران موثر واقع شود .

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی ها از بی کاری می نالند گفت:اگر کسی تلاش و پشتکار داشته باشد هرگز دست به سوی کسی دراز نمی کند و من این را در زندگی خود بعد از فوت همسرم به خوبی تجربه کرده ام .