طرح برگزاری انتخابات میاندوره‌ای در میبد تا یکماه دیگر به صحن‌علنی مجلس برمی‌گردد/ فکر نمی‌کنم درتصویب این طرح مشکلی ایجاد شود/ تکذیب نمایندگی تابش بر میبد

وی با بیان اینکه درباره نماینده معین شهرستانهای میبد و تفت قرار بوده مجلس رسما این موضوع را ابلاغ کند، خاطرنشان ساخت: علیرغم اینکه من از حدود ۳-۴ ماه پیش به آقای لاریجانی نامه نوشته‌ام و درخواست داده‌ام، هنوز توسط مجلس اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی به سوالاتی پیرامون وضعیت نماینده معین شهرستان میبد در مجلس و همچنین برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در میبد و تفت پاسخ داد.

مهندس صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار “میبدما”، با بیان اینکه درباره نماینده معین شهرستانهای میبد و تفت قرار بوده مجلس رسما این موضوع را ابلاغ کند، خاطرنشان ساخت: علیرغم اینکه من از حدود ۳-۴ ماه پیش به آقای لاریجانی نامه نوشته‌ام و درخواست داده‌ام، هنوز توسط مجلس اقدامی صورت نگرفته است و تا الان هنوز ابلاغی انجام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به مجوز مجلس در این موضوع نیاز است؟ گفت: البته بنده الان به صورت غیررسمی پاسخگوی مراجعات مردمی از میبد و تفت هستم اما برای ایجاد دفتری برای نماینده معین در شهرستان میبد، حتما بایستی مجلس اجازه بدهد.

images

نماینده یزد و صدوق ضمن تکذیب برعهده گرفتن نمایندگی مردم میبد توسط تابش و نمایندگی مردم تفت توسط وی افزود: این مساله که آقای تابش نمایندگی میبد را برعهده بگیرد صحت ندارد و تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

مهندس جوکار درباره طرح اصلاح ماده ۴ قانون انتخابات که بر اساس آن امکان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای برای شهرهای فاقد نماینده فراهم خواهد شد، گفت: با رای نمایندگان، یک فوریت این طرح به تصویب رسیده است و زمانی که یک فوریتی تصویب می شود تا برگردد کمیسیون یک ماه فرصت دارند.

وی افزود: بعد از تصویب کمیسیون، این طرح به صحن علنی می آید و جزئیاتش هم رای‌گیری خواهد شد و شش ماه پس از تصویب مجلس، مصوبه مذکور عملیاتی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه  فکر نمی‌کنم در راه تصویب این طرح، مشکل خاصی ایجاد شود، خاطرنشان ساخت: انشاءالله و به یاری خدا عملیاتی شدن این طرح شش ماه پس از تصویب در صحن علنی خواهد بود و ما امیدواریم، اوایل سال آینده انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میبد و تفت برگزار شود.