توهین صریح دستیار رئیس جمهور به ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت

او همچنین در پاسخ به این سؤال که «ورود این همه نیرو به نهاد ریاست جمهوری با چه ملاکی بوده است؟» گفته است: طرف از تیر چراغ برق بالا رفته پوستر برای دولت چسبانده حالا استخدام شده است.

اکبر ترکان، دستیار رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در بخشی از مصاحبه اخیر خود با سایت جماران اظهار کرده است: الآن که ما دولت یازدهم هستیم ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان در طول دولت نهم و دهم به بدنه دولت اضافه شده‌اند که ملاک و معیار ورودشان به دولت آزمون شایستگی و سواد و تحصیلات نبوده است.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که «ورود این همه نیرو به نهاد ریاست جمهوری با چه ملاکی بوده است؟» گفته است: طرف از تیر چراغ برق بالا رفته پوستر برای دولت چسبانده حالا استخدام شده است. این افراد در پیکره دولت و جاهای مختلف نیز هستند.

IMG16001563ترکان در ادامه اظهارات خود تأکید کرده است که «اخلاق» یکی از محورهای کاری رئیس جمهور روحانی است.

*سؤالی که با خوانش این اظهارات ترکان به ذهن خطور می‌کند این است که چگونه هیچ‌یک از دستگاه‌های نظارتی کلان، قوه قضائیه، ارگان‌های امنیتی و نهادهای حراستی کشور متوجه چنین لشکرکشی بزرگ و تخلف بزرگ هشتصد هزار نفره‌ای نشده‌اند و فقط ترکان توانسته به آن پی ببرد؟!

از سوی دیگر، چرا ترکان در مقابل این فساد بزرگ سکوت کرده و ترجیح می‌دهد فقط در گفت‌وگو با یک سایت خبری به رونمایی از آن بپردازد؟! اسناد ترکان برای این ادعا کجاست؟

همچنین است که ضمن تأکید بر ضرب‌المثل قدیمی «چاقو دسته‌ی خود را نمی‌برد» باید پرسید، دستیار ارشد رئیس‌جمهور بالاخره چه زمانی قصد دارد از این ادبیات خود که یا به آبگوشت بزباش در تحقیر صنعت کشور اشاره می‌کند و یا به بالا رفتن از تیر چراغ برق برای احراز شرایط استخدام! دست بردارد؟

این سؤالات البته به منزله نادیده گرفتن تخلفاتی استخدامی که معمولاً در هر دولتی رخ می‌دهد، نیست اما اینکه یک گستره عظیم، شامل گفته‌های سخیف ترکان باشند؛ یقیناً امری است ناصحیح و نامنطبق با واقعیت.