بیت الغزل انقلاب اسلامی ایران، تعامل با دنیا و تقابل با استکبار است

امام جمعه موقت میبد روزجهانی شیر مادر را هم گرامی داشت و با تاکید بر لزوم توجه مادران به شیردادن به فرزندان خود گفت : نباید کارهای روزمره و اداری باعث غفلت مادران نسبت به شیردادن به فرزندان خود شود.

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به متن نهایی توافق نامه هسته ای ایران “برجام ” با گروه ۱+۵  ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روز تیم هسته ای کشورمان بر لزوم دقت فراوان مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی کشور به بند بند جمع بندی مذاکرات هسته ای طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه باید در این توافق طبق ترسیم رهبر معظم انقلاب همه خطوط قرمز ایران رعایت شود گفت : ما هرگز اجازه بازرسی های غیر متعارف از مناطق نظامی خود را به دشمنان نمی دهیم .

وی با قدردانی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات هم گفت : اگر رهنمودهای حکمیمانه رهبر معظم انقلاب نبود کشور ما هم مثل کشورهای عراق و لیبی و سایر کشورهای منطقه در آماج حملات امریکا قرار می گرفت .

مناسبت ها:

بیت الغزل انقلاب ما تعامل با دنیا و تقابل با استکبار است

امام جمعه موقت میبد در ادامه با تشریح وقوع تاریخی کشورمان در طول تاریخ  به سه مرحله سرنوشت ساز ملی در سه مقطع زمانی پرداخت .

حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه این سه مقطع مهم زمانی و سرنوشت ساز ملی نهضت مشروطیت ، نهضت ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی بود افزود : هنگامی که استبداد و دیکتاتوری ملکوک الطوائفی قاجار ، مردم را به ستوه آورده بود ؛ دلسوزان جامعه آن زمان به رهبری علمایی چون مرحوم آخوند خرسانی در نجف و مرحوم شیخ فضل الله نوری و بهبهانی و طباطباییی در تهران اقدام به مشروطیت کردند.

خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به ریشه کن کردن استبداد در ایران در دوره مشروطیت خاطرنشان کرد : این نهضت هرچند در ابتدا مانند جریان آب زلال از چشمه بود و هدف بلندی را دنبال می کرد اما از همان دوران اغازین استعمار انگلیس توسط مزدوران داخلی و روشنفکر نماها اقدام به توطئه و انحراف آن کرد .

وی تصریح کرد : همین توطئه ها باعث روی کارآمدن رضاخان پهلوی و شهادت بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری شد .

امام جمعه موقت میبد در ادامه عدم بصیرت بعضی از خواص و مماشات آنها با استعمارگران ، جدا نمودن سیاست از دین و روحانیت ، القاء یاس و ناامیدی در میان مردم و عدم حضور مردم در صحنه ، ابهام در شعارهای مشروطیت ، تلقی غیر مشترک از مفاهیم و اهداف مشروطیت ، القاء لزوم وابستگی به بیگانگان در مشروطیت و مبتنی نشدن آن بر اساس دین را هفت محور مهم شکست مشروطیت و به نتیجه نرسیدن این نهضت برشمرد .

حجت الاسلام اعرافی در ادامه با اشاره به مقطع زمانی سوم یعنی انقلاب اسلامی تصریح کرد : اما برخلاف مشروطیت ، انقلاب اسلامی که ماهیتی فراتر از مشروطیت داشت با هدفی واحد و تعریف شده از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه که همان برپایی حکومت مردم سالاری دینی بود در ایران تحقق یافت .

خطیب جمعه موقت میبد گفت : انقلاب اسلامی ایران با حضور در صحنه مردم و با نفس قدسی امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری با وجود همه مشکلات به پیروزی دست یافت .

وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران در بین مردم و ملت های آزاده جهان افزود : انقلابی که بیت الغزل آن تعامل با دنیا و تقابل با استکبار است .

اهدای خون عبادت است

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با گرامی داشت روز اهدای خون گفت : اهدای خون در حقیقت انقاق و عبادت است چرا که انسان با اهداء خون خود باعث حیات دوباره دیگران می شود .

کار روزمره نباید مادران را نسبت به شیردهی به فرزندان غافل کند

امام جمعه موقت میبد روزجهانی شیر مادر را هم گرامی داشت و با تاکید بر لزوم توجه مادران به شیردادن به فرزندان خود گفت : نباید کارهای روزمره و اداری باعث غفلت مادران نسبت به شیردادن به فرزندان خود شود.

حجت الاسلام اعرافی افزود : چرا که اگر فرزندان در طول دوران شیرخوارگی از شیر مادر تغذیه کنند ؛ علاقه و محبت بین فرزند و مادر بیشتر می شود .

ایرانیان به حضرت عبدالعظیم افتخار می کنند

وی همچنین سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم را گرامی داشت و گفت : حضرت عبدالعظیم که مزار شریف اش در ری می باشد دارای مقام بالای تقوا و علم است و ما ایرانیان بر این عالم بزرگ افتخار می کنیم .

ورزش ما باید به سمت پهلوان پروری سوق داده شود

امام جمعه میبد ، دوازدهم مرداد روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای را هم گرامی داشت و گفت : این روزی بزرگ است چرا که سالروز به درک واصل شدن عبدود به دست امیرالمومنین حضرت علی (ع) نامگذاری شده است.

وی گفت : امروز هم ورزش ما باید با تاسی از حضرت علی (ع) به سمت پهلوان پروری و قهرمان پروری سوق داده شود.