وقتی جان کری در جریان مذاکرات مجبور شد با لباس زنانه به دستشویی برود

فردا با شروع مذاکرات آقای تخت‌روانچی یک ردیف عقب‌تر می‌نشیند و از میانه مذاکرات با لوله‌خودکار و قلقلی دستمال کاغذی هی فوت می‌کند و می‌زند توی صورت تیم آمریکایی. این ضربات تا انتهای مذاکرات ادامه پیدا می‌کند تا جایی که صورت اعضای طرف مقابل تماماً تُفی می‌شود!

گروه طنز رجانیوز – محمدرضا شهبازی:

آقای علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است:

«در یکی از جلسات مذاکرات هسته‌ای میان تیم مذاکره‌کننده کشورمان با مقامات آمریکایی که وزرای خارجه دو کشور حضور داشته‌اند، سنگینی مباحث به حدی می‌رسد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به ایستادگی تیم مذاکره‌کننده ایرانی بر اصول و خطوط قرمز خود، به حدی عصبانی می‌شود که دو دست خود را محکم بر روی میز می‌کوبد. در پی این اقدام وزیر خارجه آمریکا، خودکاری که جلوی وی بود، به سمت سید عباس عراقچی عضو تیم کمانه می‌کند که عراقچی نیز در پاسخ به این واکنش کری،‌ بلافاصله خودکار را برداشته و به سمت این مقام ارشد تیم آمریکایی پرتاب می‌کند و این عمل باعث می‌شود که به قولی تیم آمریکایی حساب کار دستش بیاید. پس از این اتفاقات و در پایان نشست جان کری به طرف اعضای مذاکره‌کننده کشورمان می‌آید و از آنها عذرخواهی کرده و اعلام کرده که تعمدی در انجام این کار نداشته است. اینگونه اتفاقات که تنها بخش کوچکی از آن رسانه‌ای شده نشان‌دهنده زحمات اعضای تیم‌مذاکره‌کننده هسته‌ای در نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی است.»

ما که این چند خط را خواندیم انقدر تحت تاثیر قرار گرفتیم که گفتیم چرا «تنها بخش کوچکی از آن رسانه‌ای شده» است؟ بنابراین ما هم بخش کوچکی دیگر از آن را رسانه‌ای می‌کنیم:
*
یکبار در مذاکرات اقای کری خطاب به طرف ایرانی از واژه فریبکار استفاده میکند که در پاسخ آقای ظریف طرف آمریکایی را شارلاتان خطاب میکند. طرف امریکایی میخواهد جواب بدهد که تیم ایرانی دستهای خود را سریع و بصورت همزمان بیرون آورده و کف دستها را به طرف کری گرفته و با هم میگویند «آینه خدا»! هماهنگی و سرعت عمل تیم مذاکره کننده ایرانی موجب میشود که از آن به بعد طرف مقابل هر توهینی که میکند به خودشان برگردد که جای تقدیر دارد.
*
یکبار که جلسات خیلی حساس شده و تا پاسی از شب طول کشیده بود، یکی از اعضای تیم ایرانی احتیاج به قضای حاجت پیدا میکند اما طرف امریکایی میگوید که هرگونه بیرون رفتن از محل مذاکرات را به معنی ترک مذاکرات میداند و اگر این اتفاق بیفتد مذاکرات از نظر آنها تمام شده است. در اینجا آقای ظریف آن عضو تیم ایرانی را به صبر دعوت کرده و چیزی در گوش او و سایر اعضا میگوید. جلسه ادامه پیدا کرده و تمام میشود. تیم ایرانی در این لحظه بصورت هماهنگ و سریع بلند شده و به دستشویی رفته و همه دستشویی های وی‌آی‌پی مردانه هتل کوبورگ را اشغال میکنند و تا سه ساعت آن تو میمانند. کری که بدجور دستشویی داشته هی پشت در دستشویی این پا و آن پا کرده و از تیم ایرانی میخواهد که یکی از دستشویی ها را خالی کنند اما این اتفاق نمی افتد. کری که داشته خودش را خیس می‌کرده مجبور میشود با لباس مبدل زنانه به یکی از دستشویی های زنانه برود. البته موگرینی و شرمن دو طرف راهروی منتهی به دستشویی کشیک میداده‌اند و مراقب بوده‌اند که این اتفاق رسانه ای نشود اما فردای آن روز یک رسانه اتریشی تیتر میزند کری در دستشویی زنانه! این هوشمندی و سرعت عمل مسیر مذاکرات را تغییر میدهد تا جایی که بعد از آن هر کدام از اعضای تیم ایرانی هر وقت دوست داشه است می توانسته برود دستشویی و کری هم هیچ چیز نمیگفته.
*
شب یازده فروردین طرف امریکایی با اطلاع از اینکه طرف ایرانی مصمم است بیانیه لوزان را سریع به جمع بندی برساند و خود برای مراسم سیزده بدر راهی ایران شود، سعی میکند طرف ایرانی را تحت فشار قرار دهد. به همین منظور اقای مونیز وزیر انرژی امریکا با یک عدد از این لیزرها هست که بچه ها بازی میکنند، هی روی چشم اعضای ایرانی نور انداخته و سعی داشته علاوه بر به رخ کشیدن توان لیزری امریکا تمرکز تیم ایرانی را هم از بین ببرد. انصافا به قیافه مونیز هم می‌آید اهل اینکارها باشد! آقای ظریف تیم ایرانی را که بدجوری کفری شده بودند به آرامش دعوت کرده و خلاف تصور آمریکایی‌ها هیچ عجله‌ای برای جمع‌بندی مذاکرات از خود نشان نمی‌دهد و مذاکرات را به فردا هم می‌کشاند.

فردا با شروع مذاکرات آقای تخت‌روانچی یک ردیف عقب‌تر می‌نشیند و از میانه مذاکرات با لوله‌خودکار و قلقلی دستمال کاغذی هی فوت می‌کند و می‌زند توی صورت تیم آمریکایی. این ضربات تا انتهای مذاکرات ادامه پیدا می‌کند تا جایی که صورت اعضای طرف مقابل تماماً تُفی می‌شود! استفاده هوشمندانه طرف ایرانی از وسایل پرتابی بومی ایرانی اعتقاد آنها به توان دفاعی داخل را نشان داده و علاوه بر اینکه تمرکز طرف امریکایی را به هم می‌ریزد، کلِ مونیز را هم می‌خواباند و باعث می‌شود که دیگر قدرت لیزری خود را به رخ قدرت موشکی ایران نکشد.