زهر شمشیر

حجه الاسلام و المسلمین سید مهدی جلال‌زاده

  • حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی جلال زاده

 وقتی خبر وحشتناکی رو مثل وقوع یک آتش سوزی حتی از یک بچه بشنویم سریع عکس  العملی به خبر او خواهیم داشت. این اقدام ما نشان از ادراک ما از خطرات و آسیب های احتمالی آن واقعه و ترس از دچار شدن به آن هست.

معمولا خطراتی که سلامت جان و مال رو تهدید می کنند خیلی ملموس ترند نسبت به خطراتی که  روح، جان و حال ما را. در حالی که این خطرات و آسیب های ناشی از آن در این دنیا همه موقتی و عمری کوتاه دارند و نسبت به سختی های آخرت خیلی کم و ضعیف هستند. اما چه کنیم که این دنیای مادیات گوش و چشم ما را کر و کور کرده  است!

 یکی از خطراتی که روح و جان همه ما را تهدید می کند معاشرت با شرور است. افرادی با گفته های شر یا رسانه هایی شرور و بد. هر چیزی که بتواند شر خودش را به زندگی و روح ما سرایت بدهد بسیار خطرناک است و انسان عاقل و بالغ خود را از شر آن دور نگه می دارد.

امروزه ماهواره ها این مارهای خوش خط و خالی که طیفی از مردم رو گرفتار خودشون کردند یکی از مصادیق این شرورها هستند. هر چند که  بعضی از مردم خودشون رو به خواب غفلت بزنند و ادعا کنند ما از اون درست استفاده می کنیم!!!

 امام نهم ما شیعیان که اسم خودمون رو شیعه گذاشتیم در حدیثی بسیار زیبا می فرمایند:قالَ علیه السلام : إیّاکَ وَ مُصاحَبَهُ الشَّریرِ، فَإنَّهُ کَالسَّیْفِ الْمَسْلُولِ، یَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ یَقْبَحُ اءثَرُهُ.

فرمود: مواظب باش از مصاحبت و دوستى با افراد شرور، چون که او همانند شمشیرى زهرآلود، برّاق است که ظاهرش زیبا و اثراتش زشت و خطرناک خواهد بود.

 شمشیری زهر آلود که اعتقادهای بعضا ضعیف و بدون مطالعه، تحقیق و حتی ایمان های به ظاهر قوی را آماج حمله های خودش می کند و به مرور زمان همان می شویم که صاحبان این رسانه ها از ما می خواهند: انسان هایی بی غیرت در برابر وطن، ناموس ، ترسو، بی محبت به خانواده و …

کاش در همه توسلات و عزاداری های ائمه معصومین علیه السلام کمی هم برای این گرفتاریمان دعا کنیم و از خدا نجات و رهایی از این تله ها و دام های شیطانی بخواهیم.

شهادت مظلومانه حضرت امام جواد علیه السلام را به محضر امام زمان علیه السلام و نائب بر حقش و همه شیعیان و محبان آن حضرت تسلیت عرض می کنم.

 تذکر: شب اول ذی الحجه در راه است و دو رکعت نماز این دهه اول که بین نماز مغرب و عشاء هست رو فراموش نکنیم تا از ثواب و بهره حجاج بیت الله الحرام ما هم بی بهره نباشیم.

یاعلی مدد

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم