گزارشی از حضور شرکت‌های کاشی و سرامیک میبد و یزد در نمایشگاه تهران

یکی از بزرگترین غرفه‌های نمایشگاه به شرکت ایفا سرام تعلق داشت. این شرکت که بیشترین حجم تبلیغات محیطی در نمایشگاه و خیابان‌های منتهی به نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی با مشارکت بیش از ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نمایشگاه حدود ۵۰ شرکت خارجی از اسپانیا، ایتالیا، آلمان، چین، هلند، بلغارستان، چک و کره‌جنوبی حضور داشتند.

این نمایشگاه از ۲۹ تیر تا اول مرداد در هشت سالن و در هفت گروه کالایی کاشی و سرامیک، ماشین‌آلات و تجهیزات، چینی بهداشتی، رنگ و لعاب، مواد اولیه، شیرآلات بهداشتی، پخش کاشی و نشریات مرتبط میزبان بازدیدکنندگان و فعالان صنعت کاشی سرامیک بود.

یکی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه، حضور پرتعداد شرکت‌ها و کارخانه‌های یزدی بود. این استان که سرآمد تولید کاشی و سرامیک است، بیشترین تعداد نماینده را در نمایشگاه امسال داشت. کاشی آویژه، یزد کاشی، ستاره میبد، یاس سرام میبد، نوین سرام یزد، موزاییک اتوماتیک میبد، کاشی ارچین میبد، کاشی نگین میبد، شیرکوه یزد و درساسرام میبد تعدادی از معتبرترین شرکت‌های یزدی بودند که حضور پررنگی در نمایشگاه بیست و سوم داشتند.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده سرامیک و کاشی در چنین نمایشگاه‌هایی سعی می‌کنند با در اختیار گرفتن بیشترین متراژ غرفه، به نمایش تولیدات خود به بهترین شکل ممکن بپردازند. برندهای معتبر، فضایی را که در اختیار می‌گیرند، بخش‌بندی کرده و در هر قسمت محصولات خود را همانند یک محیط واقعی اجرا می‌کنند. در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی همچون پارس میداس، کاشی زهره، آیسان تجارت لوتوس، کاشی الوند، هرمس، فخار و برلیان رفسنجان، آبادیس، کاشی فیروزه، کاشی سمنان، حافظ، نوآوران، زیرن، شرکت پردیس سرام پاژ و آروین سدید، اقدام به طراحی و چینش متفاوت محصولات سرامیک و کاشی خود کرده بودند. برخی از غرفه‌ها چنان هنرمندانه طراحی و اجرا شده بود که هیچ تفاوتی با گالری‌های هنری نداشتند.

یکی از بزرگترین غرفه‌های نمایشگاه به شرکت ایفا سرام تعلق داشت. این شرکت که بیشترین حجم تبلیغات محیطی در نمایشگاه و خیابان‌های منتهی به نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود، در سالن ۶ یک غرفه بسیار بزرگ و پررفت و آمد برپا کرده بود. این شرکت در اردکان یزد فعال است و یکی از ویژگی‌های ممتاز آن استفاده از دستگاه‌های مدرن چاپ دیجیتال است. ایفا سرام، سالانه ۱۲ میلیون متر مربع سرامیک تولید می‌کند و به ۱۷ کشور دنیا صادرات انجام می‌دهد.

گروه تاپ‌سر که حاصل همکاری ۵ کارخانه تولیدکننده کاشی و سرامیک باستان، پارسیان، عمارت، نفیس و ارگ است در نمایشگاه بیست و سوم حضور موثری داشت. این گروه صنعتی با تولید سالانه ۴۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک ایران و سومین تولیدکننده بزرگ خاورمیانه است.

شرکت کاشی مرجان، در این نمایشگاه کاشی پرسلان HD را که ویژه پارکینگ و حیاط است، ارایه داده بود. این تولیدکننده مدعی است، کاشی پرسلان چهار برابر استانداردهای بین‌المللی استحکام دارد و به دلیل طول عمر و مقاومت مکانیکی بالا، برای محیط‌های پرتردد مناسب است.

در میان شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه، غرفه شرکت اسپانیایی سروسورنتا که در زمینه کف‌پوش‌های چوبی و سرامیک فعال است، جذاب‌تر و پررونق‌تر از سایرین بود. همچنین شرکت اسپانیایی تورسید که در زمینه چاپ دیجیتال فعالیت می‌کند نیز با طراحی یک غرفه متفاوت، موفق شد نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب کند.

گروه دیگر از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، شرکت‌های بازرگانی نظیر درداران سریر بودند که مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان صنایع کاشی، سرامیک، لعاب چینی بهداشتی و ظروف چینی را از کشورهایی نظیر آلمان، بلغارستان، ایتالیا، آفریقای جنوبی و چین عرضه می‌کردند. دسته دیگری از شرکت‌ها نیز شرکت‌هایی نظیر بازرگانی مونوپل بودند که به صورت تخصصی توزیع و فروش محصولات کاشی و سرامیک را برعهده دارند.

در بخش تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مواد اولیه، شرکت‌های آریاشیمی، نارین سنگ باختر، سایان پودر، شرکت صنایع خاک چینی ایران، تیراژه آسمان البرز، بهداش شیمی و سوراوجین عقیق غرفه‌های پررفت و آمدی داشتند. در قسمت صنایع بسته‌بندی نیز پررنگ‌ترین حضور را شرکت ماشین‌های بسته‌بندی اصفهان داشت که با نصب ماشین‌های بزرگ بسته‌بندی، به صورت مستقیم خدمات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بود. کارخانه صنایع سرامیک و نسوز مرند، به عنوان اولین کارخانه تولیدکننده رولرهای سرامیکی در خاورمیانه، در نمایشگاه امسال محصولات جدید خود را به تولیدکنندگان سرامیک عرضه کرده بود.

در بخش چینی بهداشتی نمایشگاه، برندهای آشنا و معتبری همچونمروارید،آرمیتاژ، چینی ارس، بومرنگ، گلسار، آگات، رز و نوین سرام حضور داشتند. غرفه شرکت‌های دورامیک، گهرفام، ترمه سرامیک نیز در قسمت خدمات چاپ دیجیتال مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی توسط شرکت پویا نگار سرام پارسیان، برگزار شد. این شرکت سابقه برگزاری ۱۴ دوره نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک را در کارنامه خود دارد.