۷۳ درصد میبدی‌ها تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

علیرضا فلاح در حاشیه بازدید معاون فرماندار میبد از تامین اجتماعی این شهرستان، با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای این اداره سبب افزایش ایجاد امنیت روحی و ارتقای بهره‌وری نیروی کار در شهرستان شده است. رئیس اداره تامین اجتماعی میبد با اشاره به اینکه بخش عمده منابع از محل دریافت […]

علیرضا فلاح در حاشیه بازدید معاون فرماندار میبد از تامین اجتماعی این شهرستان، با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای این اداره سبب افزایش ایجاد امنیت روحی و ارتقای بهره‌وری نیروی کار در شهرستان شده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی میبد با اشاره به اینکه بخش عمده منابع از محل دریافت حق بیمه‌ها تامین می‌شود، مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان، حمایت در برابر حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن و بیمه بیکاری را از تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی برشمرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار و ۶۰۶ بیمه شده اصلی تحت پوشش در این اداره هستند که با افراد تحت تکفلشان ۶۱ هزار و ۶۲۳ نفر می‌شوند، اظهار داشت: ‌۱۸ میلیارد و ۳۶۸ میلیون و ۳۹۳ هزار ریال از تعهدات کوتاه مدت این اداره به بیمه‌شدگان اجباری و افراد تحت تکفل طبق ظوابط پرداخت شده است.

رئیس تامین اجتماعی میبد افزود: تعهدات بلند مدت که شامل مستمری بازماندگان و بازنشستگی و از کارافتادگی است، هم ۳۰۸ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مستمری بگیران میبد ۲۳ هزار ۳۱ نفر است که با احتساب افراد تحت تکلفشان ۷ هزار و ۲۴۷ نفر می‌شوند، جمع بیمه شدگان و مستمری بگیران را ۶۸ هزار و ۸۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۳ درصد از جمعیت شهرستان میبد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

رئیس تامین اجتماعی میبد میزان تعهدات این اداره در سال ۹۳ به افراد تحت پوشش را ۳۴۶ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۳۹۳ هزار ریال بیان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۲ که ۲۵۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال بوده، ۳۷ درصد افزایش داشته است.

فلاح با اشاره به تعداد دفاتر درمانی میبد خاطرنشان کرد: در سال گذشته، تعداد ۴۷ هزار و ۱۵۸ جلد دفاتر درمانی ساده و تجدید شده و تعداد دفاتر تمدید اعتبار شده ۱۵۰ هزار مورد بوده است.

وی طراحی و نصب آسانسور، پیگیری و نصب دستگاه بانکی ATM در اداره و افتتاح شعبه اقماری بخش ندوشن و اجرای طرح غیر حضوری لیست‌ها را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و افزود: تمام بیمه شدگان خاص، آزاد، اختیاری و رانندگان می‌توانند بدون حضور در شعبه و به صورت غیرحضوری حق بیمه خود را پرداخت کنند.
منبع: تسنیم