شتابزدگی یکی از سایتهای شهرستان در تحلیل تصادف اخیر
در پی حادثه اخیر کشته شدن یک جوان بفرویی در حادثه تصادف، یکی از سایتهای خبری میبد به نقل از منبعی ناشناخته به تحلیل این حادثه پرداخت و در بخشی از آن به تخطئه خانواده آن مرحوم پرداخته است. در بخشی از این مطلب آمده: اولین اشکال متوجه شخص آن مرحوم و خانواده ی او […]
در پی حادثه اخیر کشته شدن یک جوان بفرویی در حادثه تصادف، یکی از سایتهای خبری میبد به نقل از منبعی ناشناخته به تحلیل این حادثه پرداخت و در بخشی از آن به تخطئه خانواده آن مرحوم پرداخته است.
در بخشی از این مطلب آمده:
اولین اشکال متوجه شخص آن مرحوم و خانواده ی او است. برای عدم تکرار، خانوادههای میبدی باید، و برای تاکید دوباره، باید! از رانندگی جوانان زیر ۱۸ ساله شان جلوگیری کنند. این قانون از آنجا ۱۸ سال را سن آغاز امکان دریافت گواهینامه دانسته که تا قبل از آن امکان کنترل فرد بر وسیله نقلیه کمتر است و همچنین هیجانات فردی در سن نوجوانی بیشتر است.
این اشکال گیری سایت مذکور در حالی است که جوان ۱۷ ساله ای که در این حادثه کشته شد، اصلا راکب موتورسیکلت نبوده بلکه دوست وی رانندگی موتور را برعهده داشته است.
بنابراین به نظر میرسد تحلیلگر محترم شتابزده عمل نموده و این شتابزدگی به قیمت رنجش کسانی است که در عملی بسیار بزرگوارانه نسبت به اهدای اعضای جوانشان اقدام کردند.
تحلیل چنین سایت خبری خود جای تحلیل ها دارد.
یک موردش را سایت شما بیان کرده است، که مرحوم رشیدی خود راننده نبوده و راکب موتور سیکلت بوده است..
و موارد دیگر که در ذیل بیان می کنم که فقط حرکت خداپسندانه و بزرگ این خانواده را بسیار بد جلوه می دهد و واکنش های اخیر برخی سایت ها بر این موضوع باعث دلزدگی این خانواده خواهد شد.
۱- موتور راکب بودن فرد مرحوم که سایت میبد ما به آن اشاره کرده است.
۲- بحث کلاه ایمنی که سایت به آن پرداخته و جوان مرحوم را مقصر دانسته است.
در این زمینه بنده هیچ کوتاهی را در فرد مرحوم نمی دانم. و دلایلی که این سایت مانند گران بودن کلاه و گرم بودن هوا بیان کرده است بسیار مضحک و خنده اور است. عدم وجود فرهنگ، عدم وجود فرهنگ، عدم وجود فرهنگ تنها عامل استفاده نکردن از کلاه ایمنی است. از اسفند ماه سال گذشته هم طرح توقیف موتورسیکلت های بدن کلاه ایمنی را بدون هیچ گونه فرهنگ سازی صورت گرفت و طرح با بی اعتبار شدن جایگاه پلیس به شکست خورد.
برای ایجاد فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در یک شهر ۸۰ هزار نفری باید ۸۰ هزار دقیقه کارگاه، سمینار، نمایشگاه، جلسات سخنرانی و … برگزار کرد. باید سیاستهای تشویق در کنار سیاستهای تنبیه اجرا شود.
اما تا زمانی که پلیس های ما از کلاه ایمنی استفاده نکنند، مردم کلاه ایمنی به سر نمی گذارند.
شایسته بود راهنمایی و رانندگی در حرکت نمادین گشت موتوری خود را با کلاه ایمنی در مراسم تشییع جنازه مرحوم رشیدی می فرستاد تا علاوه بر ارج نهادن به اقدام خانواده مرحوم رشیدی، گامی در جهت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی بردارند با توجه به آنکه در مراسم تشییع جنازه مرحوم رشیدی تعداد قابل توجه بسیار زیادی موتور سیکلت که رانندگان آن هم همه جوانان و نوجوانان بودند حضور داشتند.
در ادامه هم برخی ادعاهای صورت گرفته که تا زمان شفاف سازی آن می بایست صبر کرد.