کافی‌نت‌ها بابت اظهارنامه‌های مالیاتی چقدر باید بگیرند؟

یکی از کاربران میبدما با ارسال مطلبی نوشت: چند روز پیش پدرم گفت دنبال کار اظهارنامه مالیاتی مغازه اش رو بگیرم. گفت چون میگن اینترنتی شده من سردرنمیارم. ماهم قبول کردیم و گفتیم چه خوب که ما لیسانس داریم و کامپیوتر و اینترنت رو هم خوب بلدیم. بالاخره بعد از کلی دردسر و مطالعه سایت تونستم […]

یکی از کاربران میبدما با ارسال مطلبی نوشت:

چند روز پیش پدرم گفت دنبال کار اظهارنامه مالیاتی مغازه اش رو بگیرم. گفت چون میگن اینترنتی شده من سردرنمیارم. ماهم قبول کردیم و گفتیم چه خوب که ما لیسانس داریم و کامپیوتر و اینترنت رو هم خوب بلدیم.

بالاخره بعد از کلی دردسر و مطالعه سایت تونستم نرم افزارش رو دانلود کرده و نصب کنم. اما راستش بعدش که اجرا کردم ازش چیزی سر درنیاوردم و دوباره شروع کردم به مطالعه چند ده صفحه ای راهنما. بعدش به خودم گفتم ارزش نداره اینقدر وقت بگذارم، بهتره بدیم یکی کافی نت که ماهره انجام بده و خدای نکرده آخرش مشکلی پیش بیاد که ضررش بیشتر باشه.بالاخره سرتون رو درد نیارم مدارک رو دادم بابام گفتم بهتره بدی کافی نت چون زیاد قانون و تبصره زیاد داره اونا بهتر بلدند.

اما اصل ماجرا اینجاست که فرداش بابام اومد گفت کافی نت انجام داده اما چهل هزارتومان میخواسته بگیره که با کلی بحث سی و پنج هزارتومان گرفته برای یکی مغازه ساده و طبقه دومش که اصلا معاف از مالیات هستند همیشه. گفت صاحب کافی نت گفته برای هر پرونده که ثبت میکنیم اداره دارایی پانزده هزارتومان از ما میگیره.

از اداره دارایی میبد سوال کردیم گفتند ما چیزی از کافی نت ها نمی گیریم و این نونی هست که دولت سر سفرشون گذاشته و قانونیش اینه که چهار هزارتومان بگیرند اما به ما مربوط نیست بروید تعزیرات شکایت کنید!

حالا از شما خواهش میکنم حتما این موضوع را پیگیری کنید چون خیلی داره در حق قشر ضعیف جامعه ظلم میشه.

آیا این کار درستیه که اینقدر مراحل کار رو سخت و پیچیده کنند که مردم نتوانند خودشون انجام بدن و یک عده ای سودجو اینطوری مردم را سرکیسه کنند؟

خواهشا هر طور که مناسب میدانید پیگیری و اطلاع رسانی کنید.

اجرکم علی الله