حضور پررنگ یزی‌ها در تک‌رقمی‌های کنکور امسال

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری در گروه‌های پنج گانه آزمایشی را اعلام کرد. براین اساس اسامی ۱۰ نفر برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به شرح زیر است: ۱-پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان ۲-محمدرسول یزدیان از قم ۳-وحید بالازاده مرش از بابلسر ۴-مهدی لطافتی از شیراز ۵-امیر حسینی از شیراز […]

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری در گروه‌های پنج گانه آزمایشی را اعلام کرد.
براین اساس اسامی ۱۰ نفر برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به شرح زیر است:
۱-پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان
۲-محمدرسول یزدیان از قم
۳-وحید بالازاده مرش از بابلسر
۴-مهدی لطافتی از شیراز
۵-امیر حسینی از شیراز
۶-کیانوش عباسی از شمیرانات
۷-محمدسعید مسیحا از یزد
۸-سینا رنج‌کشزاده از ارومیه
۹-کیمیا اسدی جوزانی از تهران
۱۰-مسعود امیری کندبن از تهران
اسامی نفرات برتر گروه آزمایشی علوم تجربی به شرح زیر است:
۱-سارا همتی از تبریز
۲-کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود
۳-فائزه قائم‌دوست از زاهدان
۴-مهران نعمتی‌زاده از یزد
۵-احسان طاهری‌فرد از شیراز
۶-عرفان طاهری‌فرد از شیراز
۷-کیارش زارع از بیرجند
۸-معین علا از نور
۹-میثم فرج‌پور نیری از اردبیل
۱۰-نیکان زرگرزاده از تهران
اسامی برتر گروه علوم انسانی به شرح زیر است:
۱-علی کیانی نیستانکی از تهران
۲-سید ابوالفضل میررضی از اصفهان
۳-ابوالفضل مشیری از اصفهان
۴-فائزه کرمی از تهران
۵-کیان فرح‌زا از یزد
۶-زینب صالحی دولابی از تهران
۷-فاطمه غلامی از نجف‌آباد
۸-صدف وفا از شیراز
۹-محمدرضا اقبالی‌زارک از یزد
۱۰-محمدرضا سلطانی علی‌آباد از یزد

نتایج آزمون سراسری فردا اعلام می‌شود/ آغاز انتخاب رشته از ۵ مرداد
به گزارش فارس، نتایج آزمون سراسری سال ۹۴، فردا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.
در آزمون سراسری سال ۹۴، تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد و به عبارتی ۵۸/۸۲ درصد داوطلبان زن و ۴۱/۱۸ درصد داوطلبان مرد بودند.

تعداد ۴۵ هزار و ۶۷۰ داوطلب از گروه‌های آزمایشی ۱، ۲، ۳ و ۵ علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰۶ هزار داوطلب از گروه‌های آزمایشی ۱، ۲، ۳ و ۴ علاقمندی خود را به شرکت در گروه‌های زبان خارجی اعلام کردند.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون می‌بایست پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را می‌داشت، لذا با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار علاقمندان به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود که جمعا ۱۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر بوده است، لذا برای برگزاری آزمون تعداد ۱ میلیون و ۲۹ هزار و ۷۴۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

آزمون سراسری سال ۹۴ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خرداد ۹۴ در ۳۶۵ شهرستان، ۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار شده است.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری ۹۴ تعداد ۷۹۵ هزار و ۶۷۷ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۸۲ هزار و ۳۹۷ داوطلب در جلسه غایب بودند. به عبارت دیگر ۹۰/۶۲ درصد داوطلبان در جلسه حاضر و ۹/۳۸ درصد آنان غایب بودند.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۷۰ داوطلب علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه تعداد ۱۲۴ هزار و ۳۷ داوطلب در جلسه آزمون علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود حاضر شده بودند.

پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی، تجربی و انسانی و رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان مذکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مطالعه آن و سایر اطلاعیه‌های سازمان در دهه اول مرداد ۹۴ انتخاب رشته کنند.

سازمان سنجش نیز در رابطه با روش انتخاب رشته و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی و معرفی رشته‌های‌‌ آموزش عالی اطلاع لازم را در زمان مشخص شده در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.