چرایی استفاده از گل درسنگفرش خیابانهای‌میبد

با این مقدمه که شهرداری میبد با اجرای گسترده پیاده‌روسازی در سطح شهر به دنبال فراهم آوردن فضای ایمن جهت تردد عابرین پیاده، ‌زیباسازی نقاط مختلف شهر و تداوم پاکیزگی معابر و باغچه‌هاست و به نوعی می‌توان گفت شهر نیاز دارد تا هرچند سال یکبار نو شود. پروژه پیاده‌روسازی به این سبک از سال ۸۷ […]

با این مقدمه که شهرداری میبد با اجرای گسترده پیاده‌روسازی در سطح شهر به دنبال فراهم آوردن فضای ایمن جهت تردد عابرین پیاده، ‌زیباسازی نقاط مختلف شهر و تداوم پاکیزگی معابر و باغچه‌هاست و به نوعی می‌توان گفت شهر نیاز دارد تا هرچند سال یکبار نو شود.

پروژه پیاده‌روسازی به این سبک از سال ۸۷ از خیابان امام خمینی(ره)‌ آغاز شد و تا به امروز استقبال نسبتاً خوبی از آن شده است.

در اجرای پروژه پیاده‌روسازی سعی بر این است تا با توجه به موقعیت و عرض پیاده‌رو از بهترین مصالح و روش اجرا بهره گرفته شود. در خصوص پیاده‌روی بلوار شهید اشتری بیده به دلیل اینکه هنوز عمق پیاده‌رو از لبه خیابان به طور کامل آزادسازی نشده و با وجود اراضی افتاده در طول مسیر،‌ احتمال تغییر و خرابی به هنگام ساخت و ساز شهروندان وجود دارد و متأسفانه با وجود اعلام قبلی به ارگان‌های حفار پیش از اجرای پروژه‌های اینچنینی شاهد این هستیم که به دلیل کمبود اعتبار آن ارگان، پروژه‌های حفاری خود را به مرور و در چند نوبت انجام می‌دهند و یا به دلیل تقاضای شهروندان و یا خرابی تأسیسات شهری مثل آب و فاضلاب، کف‌فرش پیاده‌رو دچار آسیب می‌شود. از همین رو امری که در پیاده‌روسازی مرسوم است استفاده از ماسه بادی در دیتایل اجرایی کف‌فرش می‌باشد و با این روش،‌ شهروندان و شرکت‌های حفار می‌توانند با صرف کمترین هزینه و کمترین خسارت نسبت به جمع‌آوری سنگ‌فرش اقدام و بعد از پایان عملیات عمرانی، مجدداً آن را نصب نمایند.

ذکر این نکته نیز لازم است که در بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهری که به پیمانکار واگذار می‌شود طی دو مرحله تحویل کارفرما(شهرداری) می‌گردد بدین صورت که بلافاصله پس از اتمام پروژه در زمان قید شده در قرارداد فی‌مابین، تحویل موقت و پس از مدت یک‌سال از آن تحویل قطعی صورت می‌گیرد و لذا پیمانکار متعهد می‌باشد در هنگام تحویل نهایی، تمام نواقص و مشکلات پروژه را رفع نماید تا ودیعه حسن انجام کار به وی پرداخت شود.

در پایان از شهروندان عزیز خواستاریم جهت حفظ آنچه که به خود آنها تعلق دارد تلاش نمایند و از عبور با وسایکل نقلیه و پارک خودرو بر روی سنگ‌فرش پیاده‌روها خودداری نمایند.