جوان آباده‌ای قرآن خطی نفیس مسجد جامع فیروزآباد میبد را بازگرداند +عکس

این قرآن چندی قبل با مبلغی در حدود سه میلیون تومان به دست وی رسیده و برخی عتیقه‌فروشان، قصد خرید این قرآن از او با مبالغی بالاتر از ۱۵ میلیون تومان داشته‌اند اما وی با تورق این قرآن متوجه می‌شود که در گوشه یکی از صفحات این قرآن نفیس نوشته شده وقف بر مسجد جامع فیروزآباد

  • عکاس: روح الله رحمانی

چند روز قبل، یکی از اهالی شهرستان آباده با اتوبوس خود را به میبد رساند تا امانتی ارزشمند را پس از سالها به مکان اصلی خود بازگرداند.

به گزارش “میبدما”، سعید اسدی، جوان اهل آباده از توابع استان فارس، چند روز پیش برای تحویل یک نسخه قرآن خطی نفیس به دفتر امام جمعه میبد مراجعه نمود.

?

آن گونه که این فرد مطرح نموده، این قرآن چندی قبل با مبلغی در حدود سه میلیون تومان به دست وی رسیده و برخی عتیقه‌فروشان، قصد خرید این قرآن از او با مبالغی بالاتر از ۱۵ میلیون تومان داشته‌اند اما وی با تورق این قرآن متوجه می‌شود که در گوشه یکی از صفحات این قرآن نفیس نوشته شده وقف بر مسجد جامع فیروزآباد.

با مشخص شدن موقوفه بودن این قرآن، وی در اقدامی شایسته و تحسین‌آمیز، تلاش می‌کند تا مسجدی که این قرآن بر آن وقف شده را بیابد و ابتدا به شهرستان فیروزآباد استان فارس مراجعه می‌کند اما بعدا متوجه می‌شود کلمه‌ای که بعد از واژه فیروزآباد نوشته، «میبد» است و از این رهگذر درمی‌یابد که این قرآن متعلق به مسجد جامع فیروزآباد میبد است.

?

پس از آن وی با اتوبوس عازم میبد می‌شود و این قرآن خطی را به دفتر امام جمعه میبد می‌رساند تا از این طریق، این امانت به دست صاحب اصلی‌اش برسد و این کار انجام شده و قرآن مذکور به متولیان مسجد جامع فیروزآباد میبد سپرده می‌شود.

گفته شده متولیان مسجد جامع فیروزآباد میبد قرار است تا به زودی طی مراسمی از این اقدام بسیار ارزشمند آقای سعید اسدی تقدیر و تشکر به عمل آورند.

همچنین تحقیقات میبدما نشان می‌دهد که در برخی از مساجد شهرستان از این دست قرآنها و اموال نفیس وجود دارد که با این وصف به نظر می‌رسد میراث فرهنگی و اداره اوقاف میبد مسئولیت بزرگی در جهت صیانت از این آثار تاریخی داشته باشند.

?

?

?

?

?

?