ظهور یک پدیده دیگر در عرصه روابط عمومی ادارات شهرستان میبد

اصحاب رسانه شهرستان هر روز صبح که ایمیل نشریه یا سایت خود را باز می‌کنند به ندرت اتفاق می‌افتد که خبر یا مطلبی را در صندوق خود از سوی روابط عمومی کمیته امداد میبد دریافت نکرده باشند و این ممارست و پشتکار، کارمند روابط عمومی کمیته امداد میبد را متمایز ساخته است.

روابط عمومی هر اداره نقش بسیار مهمی در ارتباط مسئولان با افکار عمومی و ارائه آخرین اخبار و اطلاعات از دایره فعالیت آن اداره دارد که متاسفانه هنوز آن طور که باید در سطح کشورمان و به ویژه در مدیریتهای استانی و شهرستانی به آن اهمیت داده نشده است.

به گزارش “میبدما”، در سطح شهرمان میبد هم این کم‌توجهی توسط مدیران، کاملا به چشم می‌خورد و کمتر اداره‌ای در سطح میبد است که از یک روابط عمومی طراز و استانداردی برخوردار باشد.

البته هر از چند گاهی پدیده‌هایی در سطح روابط عمومی‌های ادارات شهرستان به چشم می‌خورد که واقعا فراتر از انتظارات ظاهر شده و یک کارمند معمولی روابط عمومی، رتبه یک اداره را در اخبار و افکار عمومی به صورت جهشی ارتقاء داده و همه توجه‌ها را به آن اداره معطوف کرده است.

حبیب الله فلکیان، مسئول سابق روابط عمومی شبکه بهداشت میبد از جمله این پدیده‌ها بود که به روز بودن و پوشش اکثر اخبار و وقایع این اداره را در دستور کار خود قرار داده بود و توانست ارتباط بسیار خوبی با اصحاب رسانه میبد برقرار کند؛ به گونه‌ای که پس از برکناری عجیب و غیرمنتظره او از این سمت، بسیاری از خبرنگاران و اهالی رسانه میبد به نشانه اعتراض به دفتر امام جمعه میبد رفتند و خواستار بازگشت وی شدند؛ اتفاقی که تا پیش از آن سابقه نداشت.

اما طی ماههای اخیر یکی دیگر از این پدیده‌ها در شهرستان میبد بروز و ظهور یافته و توانسته در مدت کوتاهی، علاوه بر انعکاس بسیار وسیع و مطلوب خدمات اداره متبوع خود، نظر اهالی رسانه‌های شهرستان میبد را به خود جلب کند.

Image000015

«سید حسن خیراللهی»؛ کارمند ۴۴ ساله کمیته امداد شهرستان میبد که ۵ ماهی است در این سمت مشغول به خدمت است همان کسی است که در این جایگاه توانسته به خوبی و به گونه بسیار مطلوبی رتبه کمیته امداد میبد را در اخبار ادارات این شهرستان را بهبود بخشد.

اصحاب رسانه شهرستان هر روز صبح که ایمیل نشریه یا سایت خود را باز می‌کنند به ندرت اتفاق می‌افتد که خبر یا مطلبی را در صندوق خود از سوی روابط عمومی کمیته امداد میبد دریافت نکرده باشند و این ممارست و پشتکار، کارمند روابط عمومی کمیته امداد میبد را متمایز ساخته است.

او اتفاقا تحصیلاتی کاملا مرتبط با شغل خود دارد و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباطات از دانشگاه آزاد میبد است.

وقتی پای صحبت او می‌نشینیم متوجه می‌شویم که گلایه‌ها و انتقاداتی هم دارد؛ از نگاه سنتی برخی از مسئولین و کارمندان به عرصه روابط عمومی تا توسعه کمی رسانه‌های شهرستان بدون در نظر گرفتن رشد کیفی و عدم هم‌افزایی اهالی رسانه‌ و روابط عمومی‌ها در قالب یک اتاق فکر مشترک.

او شرط اول موفقیت یک مدیر را تعامل پایدار او با روابط عمومی اداره و رسانه‌ها می‌داند و عدم توجه مدیران به روابط عمومی را باعث ندیده شدن بسیاری از تلاشها می‌داند.

شبکه مجازی میبدما ضمن تقدیر و تشکر از این کارمند خدوم و فعال، آرزو می‌کند که مسئولان ادارات و کارمندان روابط عمومی‌های شهرستان بیش از پیش به این مسئولیت مهم و اثرگذار توجه داشته باشند.