خانه آیت الله حایری مهرجردی همچنان در فراموشی + تصاویر

به نظر می رسد ثبت خانه میبد آن مرحوم که در زادگاه ایشان واقع شده هم از اهمیت بالایی برخوردار است و اینگونه کم توجهی های مسئولین میراث فرهنگی هیچگونه توجیهی ندارد.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز در حالی خبر ثبت خانه آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی توسط روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام شده است که خانه تاریخی آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حایری میبدی، همچنان در محله مهرجرد میبد مورد بی توجهی مسئولین مربوطه قرار گرفته و در حال خراب شدن است.

 بر کسی پوشیده نیست آیت اله فقیه خراسانی یکی از چهره‌های برجسته دینی استان یزد و قابل احترام برای همگان است، اما انتظار می رود مسئولین اداره میراث فرهنگی نیم نگاهی نیز به خانه مرحوم حاج عبدالکریم حایری میبدی که استاد شیخ فقیه و استاد گرانقدر حضرت امام خمینی(ره) می باشد، داشته باشد و اقدامات لازم را در خصوص حفظ و نگهداری و ثبت این اثر ارزشمند که در حال ویران شدن است بعمل آورند.

هرجند منزل آیت الله حائری میبدی در قم که مربوط به دوره قاجاریه می باشد در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۳۷۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، اما به نظر می رسد ثبت خانه میبد آن مرحوم که در زادگاه ایشان واقع شده هم از اهمیت بالایی برخوردار است و اینگونه کم توجهی های مسئولین میراث فرهنگی هیچگونه توجیهی ندارد.

گفتنی است اخیراً خانه شیخ غلامرضا فقیه خراسانی با زیربنای تقریبی ۷۶۳ مترمربع در بافت تاریخی شهر یزد، محله گلچینان واقع در خیابان ایرانشهر به شماره ۳۱۰۷۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.