سوزاندن ‌زباله‌های‌ میبد در دو کیلومتری محل‌ سکونت‌ مردم‌! +تصاویر تاسف‌بار

در فاصله دو کیلومتری از محل سکونت مردم، یک آتشفشان بالقوه زباله ای درست کرده ایم که دود آن بسیاری از مردم شهرستان را آزار می دهد چرا که گازهای ناشی از تجمیع زباله ها زمینه بسیار مساعدی برای انتشار و استمرار آتش ایجاد می کند.

شاید بسیاری از همشهریان میبدی ندانند که زباله هایشان پس از جمع آوری توسط ماموران شهرداری به محلی انتقال داده می شود که تنها دو کیلومتر از شهرشان فاصله دارد!

به گزارش خبرنگار “میبدما”، به عبارت دیگر زباله های ما هر روز به منطقه ای نزدیک به کاشف آباد بارجین منتقل و آنجا دپو می شود و آن منطقه از آخرین منزل مسکونی در محله بارجین فقط دو کیلومتر فاصله دارد.

اما نکته تاسف بار ماجرا این است که علیرغم این فاصله کم، پیمانکاران جمع آوری زباله های میبد به دپوی آنها در منطقه مذکور بسنده نکرده اند و متاسفانه با پاشیدن لایه ای نازک از خاک روی آنها مبادرت به سوزاندن این زباله ها می نمایند. سوزاندنی که دود بسیار زیاد و مستمری را وارد فضای میبد می کند و محیط زیست میبد را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد.

این یعنی آنکه در فاصله دو کیلومتری از محل سکونت مردم، یک آتشفشان  بالقوه زباله ای درست کرده ایم که دود آن بسیاری از مردم شهرستان را آزار می دهد چرا که گازهای ناشی از تجمیع زباله ها زمینه بسیار مساعدی برای انتشار و استمرار آتش ایجاد می کند.

معلوم نیست مسئولان شهرداری و محیط زیست و شبکه بهداشت میبد در قبال این اقدام تاسف بار چه تدبیری اندیشیده اند اما مشاهدات میدانی خبرنگار “میبدما” حاکی از آن است که این رویه مدتهاست که در این منطقه ادامه دارد و بی تردید بخشی از آلودگی هوای میبد به علت همین زباله سوزی است.

گفتنی است این محل تبدیل به جولانگاه دهها سگ بیابانی هم شده است.

IMG_0140

IMG_0140

IMG_0143

IMG_0148

IMG_0149

IMG_0152

IMG_0156

IMG_0158

IMG_0161

IMG_0178

IMG_0183

IMG_0185

IMG_0190

IMG_0191

IMG_0195

IMG_0198