درباره انعکاس “نرمش قهرمانانه” دربرخی رسانه‌ها

حجه الاسلام ابوالفضل امامی

  • حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل امامی

برخی رسانه ها ادعا کرده بودند که زمان، زمان صلح حسنی است و باید با دشمنان نظام و ولایت صلح کرد و از این رو رهبری نیز که تا پیش از انتخابات سخن از پایداری و استقامت و مواضع حسینی می زدند، اکنون چرخش کرده، یاد امام حسن و صلح و سازش افتاده اند و اصولگرایانی که بخواهند سخن از پایداری و مقاومت بزنند، همانند کسانی هستند که به امام حسن علیه السلام می گفتند: السلام علیک یا مُذلّ المؤمنین!

غافل از اینکه ادعای یاد شده از سر ذوق زدگی یا فقر روحیه تحقیق بوده است. زیرا امام خامنه ای این اصطلاح را در دیدار مسئولان وزارت‌ امور خارجه‌ و نمایندگان‌ سیاسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۵ به کار برده اند: «نمایندگان سیاسى جمهورى اسلامى ایران در جهان باید تیزتر از شمشیر، نرم‌تر از حریر و سخت‌تر از سنگ و پولاد باشند. عرصه سیاست خارجى میدان نرمشهاى قهرمانانه است، اما نرمشى که در برابر دشمن تیز باشد. بنا بر این دیپلماتهاى ما باید در مواضع اصولى خود مستحکم بایستند و استقامت و پایمردى حضرت امام خمینى (رض) را الگوى خود قرار دهند».

نرمشهای قهرمانانه

این هم سخنان اخیر ایشان در جمع فرماندهان سپاه: «ما مخالف با حرکتهاى صحیح و منطقى دیپلماسى هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسى ، چه در عالم سیاستهاى داخلى. بنده معتقد به همان چیزى هستم که سالها پیش اسم‌گذارى شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایى بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبى ندارد، اما این کشتى‌گیرى که دارد با حریف خودش کشتى میگیرد و یک جاهایى به دلیل فنّى نرمشى نشان میدهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کارى است؛ این شرط اصلى است؛ بفهمند که دارند چه‌کار میکنند، بدانند که با چه کسى مواجهند، با چه کسى طرفند، آماج حمله‌ى طرف آنها کجاى مسئله است؛ این را توجّه داشته باشند».

مطالب تحریف شده سایت «عصر ایران» از سخنان امام خامنه ای که تا این ساعت هم اصلاح نشده است!!