نشست اعضای مجمع همگرایی جوانان با حضرت آیت ا… اعرافی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بربهره گیری از فرصت های مهم شهرستان خاطرنشان کرد: مردم بخصوص جوانان عزیز باید درصحنه نقد وپیشنهاد ومدیریتهای منطقه حضور داشته باشند و مسولان در راستای استفاده از سرمایه های شهرستان وآمادگی برای بهره گیری ازفرصتهای جدید ومهم شهرستان، ومناطق وبخشهای وابسته بویژه ندوشن برنامه ریزی جدی دردستور کارخود قرار دهند.

در ادامه سلسله نشستهای اعضای مجمع همگرایی با امام جمعه شهرستان همچون رمضان سال گذشته با محوریت بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نشستی برگزار شد.امام جمعه میبد در جمع اعضای مجمع همگرایی با اشاره به اهمیت سه رویداد قدر، قدس و فطر بر شناخت و معرفت ابعاد معنوی و سیاسی آن تأکید کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده به تشریح عملکرد آموزش عالی و بخش صنعت شهرستان پرداخت و گفت: یکی از اقدامات ستودنی در حوزه آموزشی، ارتقای مجتمع آموزش عالی میبد به مجموعه دانشگاهی و افزایش رشته ها در مقطع تحصیلات تکمیلی است. آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات میبد در بخش صنعت فولاد از حل مشکلات این بخش خبرداد و ضمن اظهار امیدواری از پیشرفت درآمدهای شهری افزود: یکی از مسائل مهم و پرغصه شهر تعلیق وضعیت شرکت فولاد بود که تقریبا ۹۹ درصد مشکلات آن حل شده و با واگذاری این بخش به تیمی کاردان و خبره مراحل مقدماتی شرکت فولاد درحال انجام است؛ اما چنین تعلیقی که گریبانگیر این شرکت شد، بخش صنعت میبد را با عقب ماندگی های زیادی مواجه کرد. نماینده ولی فقیه در شهرستان میبد با اشاره به اجرای مصوبه الحاق ندوشن به میبد اظهار داشت: مقوله الحاق ندوشن به میبد که به مدت ۲۰ سال توسط مسوولین شهرستان پیگیری شده بود، چهارمین گام بزرگ پیشرفت میبد در دوره بعد از انقلاب اسلامی ایران رقم خورد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود بر تکمیل و انعکاس سند توسعه شهرستان تأکید کرد و گفت: هراداره ای در شهرستان دارای ۲۰ برنامه کوتاه مدت و میان مدت می باشد و با داشتن پیشرفت های گوناگون در بخش صنعت، آموزش و پزشکی انتظار می رود نقشه راهبری شهرستان، سند توسعه باشد. امام جمعه میبد ضمن پاسخ به سوالات اعضای مجمع همگرایی از بررسی عدم تناسب فرهنگ غیربومی با فرهنگ میبدی در شورای فرهنگ عمومی و همچنین مسایل مربوط به اشتغال بانوان خبرداد و افزود: در بخش دادگستری شهرستان اقدامات خوبی درجهت کاهش مدت بررسی پرونده های ارجاع داده شده صورت گرفته است اما مسائل اندکی در این بخش وجود دارد که باید حل شود. همچنین اقدامات خوبی در جهت حل مسائل فرهنگی شهر انجام شد اما بخش های مختلف از جمله کانون های فرهنگی نیاز به انسجام زیادی برای پرکردن خلأ و ضعف آن وجود دارد. آیت الله اعرافی ضمن درخواست از شهروندان، اعضای مجمع همگرایی و موسسات مردم نهاد مبنی بر اظهارنظردرخصوص مسائل فرهنگی شهر، بر ارتباط نیروهای ارزشی با قشرهای مختلف جامعه تأکید و تصریح کرد: ارتباط با قشرهای مختلف جامعه از جمله جوانانی که کمتر در فضای فرهنگی و مذهبی قرار گرفته اند توسط نیروهای حزب الهی مورد غفلت قرار گرفته است بنابراین ضرورت دارد که این جوانان را جذب کرد و جرأت این را داشت که بروری چنین مسائلی کارکرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بربهره گیری از فرصت های مهم شهرستان خاطرنشان کرد: مردم بخصوص جوانان عزیز باید درصحنه نقد وپیشنهاد ومدیریتهای منطقه حضور داشته باشند و مسولان در راستای استفاده از سرمایه های شهرستان وآمادگی برای بهره گیری ازفرصتهای جدید ومهم شهرستان، ومناطق وبخشهای وابسته بویژه ندوشن برنامه ریزی جدی دردستور کارخود قرار دهند.

همچنین در ابتدای این نشست که عصر جمعه برگزار شد، محمدرضا شیخ نیا مسوول مجمع همگرایی میبد گزارشی ازفعالیتهای مجمع بیان نمود ودر ادامه اعضای مجمع با ابراز گلایه درخصوص عدم پیگیری مسوولین در زمینه مسائل فرهنگی بر اهمیت مسوولین و متولیان فرهنگ و شهر آشنایی آنان در این زمینه تأکید کردند.

فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان با اشاره به مشکل بی پایان غیربومی های ساکن شهرستان میبد و تأثیرپذیری فرهنگ میبدی از فرهنگ های مختلف غیربومی پیشنهادی مبنی بر درخواست ارائه بانک اطلاعاتی مهاجران درجهت کاهش مشکلات اخلاقی توسط بنگاههای مسکن و نیروی انتظامی مطرح کردند.

در ادامه این نشست یکی از اعضای این تشکل فرهنگی اجتماعی با اشاره به مشکلات انحصارطلبی بخش صنعت استان و عدم مدیریت شهری، خواستار پیگیری امام جمعه میبد در این خصوص شد.

بانوان عضو مجمع همگرایی با تأکید بر خروج آموزش مهارتهای زندگی از کلینیک و مطب ها به سطح شهرستان به معضل اشتغال بانوان میبدی در محیط های نامناسب و در نتیجه ازدواج نادرست جوانان اشاره کردند و عملکرد سیستم آموزشی شهرستان در این زمینه را ضعیف عنوان کردند. همچنین در حاشیه این نشست اعضای رسانه ای مجمع همگرایی جوانان ضمن ابراز گلایه درخصوص عدم توجه مسوولین به رسالت خبرنگاران در روز انتخابات و عدم پوشش خبری مناسب اخبارمیبد از سوی صدا و سیمای مرکز یزد، سایت ها و خبرگزاری های استانی خواستار شکل گیری خانه خبر در میبد به منظور داشتن پایگاه منسجم برای خبرنگاران میبدی و انعکاس نقاط قوت شهرستان شدند.

گفتنی است آیت الله اعرافی ضمن ابراز خرسندی از این نشست بر ارائه مصوبات این جلسه تأکید کرد که به علت ضیق وقت مقرر شد ادامه مطالب و مصوبات وپاسخها به نشست بعدی موکول شود.
پس از پایان جلسه حاضران نماز مغرب و عشاء را به امامت ایشان اقامه کردند و روزه خود را افطار نمودند.

تهیه و تنظیم: سمیه فلاح