خانه نخبگان میبد با حرکت‌های مرتبط دیگر در تعامل باشد/ فرمانداری و سایر مسئولین هم باید از این حرکت استقبال کنند +عکس

امام جمعه میبد در ابتدا با تسلیت ایام فاطمیه از کسانیکه پیگیر تشکیل خانه نخبگان میبد بودند، تشکر و قدردانی نمود و گفت: تشکیل این نهاد، کار خوبی بود و هر بخشی که وارد این کار می‌شود باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

  • عکاس: رضا محبی

صبح امروز، جلسه هیات امناء خانه نخبگان میبد با حضور آیت الله اعرافی و اعضای هیات موسس و هیات امناء برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، امام جمعه میبد در ابتدا با تسلیت ایام فاطمیه از کسانیکه پیگیر تشکیل خانه نخبگان میبد بودند، تشکر و قدردانی نمود و گفت: تشکیل این نهاد، کار خوبی بود و هر بخشی که وارد این کار می‌شود باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در ادامه با تاکید بر سهم ممتاز نخبگان در جامعه و نقش پررنگ آنان در سوق دادن کشور به سوی خیر یا شر گفت: حال اگر کسانی متقبل این مسئولیت شوند که مسیر حرکت صحیح نخبگان را ریل‌گذاری کنند، این بسیار ارزشمند و جزء مهمترین کارهاست.

امام جمعه میبد خاطرنشان ساخت: اگر کشف، پرورش و فعالسازی نخبگان در همه ابعاد جامعه دنبال نشود، ما نخبگان را به دست نخواهیم آورد و سرمایه‌های نخبگانی موجود را هم از دست خواهیم داد.

وی افزود: این مسئله در مناطقی مانند شهرستان میبد و استان یزد، ضروری‌تر است چرا که اگر جذب افراد نخبه صورت نگیرد، یک سقوط و انحطاط جدی در این مناطق اتفاق خواهد افتاد؛ خصوصا اینکه صنایع مستقر در این استان، عمدتا نخبه محور نمی‌باشد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به یکی از آسیبهایی که همواره نخبگان دانشگاهی و تا حدی نخبگان حوزوی دچار آن هستند اشاره کرد و گفت: فاصله گرفتن قشر نخبه از مردم یکی از آفتهای نخبگی در ایران است و این فاصله باعث می‌شود تا نخبگان جامعه با دردها، مصالح و شرایط واقعی بدنه جامعه آشنا نباشند.

وی به دست‌اندرکاران خانه نخبگان میبد توصیه کرد تا با حرکت‌های مرتبط دیگر در این زمینه در تعامل باشند و در عین تعدد، به صورت منظومه‌وار عمل کنند و هم‌آوایی و هم‌افزایی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

آیت الله اعرافی در عین حال مسئولین شهرستان را هم به تعامل با خانه نخبگان فراخواند و گفت: فرمانداری و سایر مسئولین باید از این حرکت استقبال کنند و من هم تاکید می‌کنم که این تعامل و ارتباط به وجود آید.

توصیه دیگر آیت الله اعرافی در این زمینه تاسیس بانک ایده بود و وی ضمن اشاره به آن گفت: ایده‌های متعددی برای پیشرفت و آبادانی میبد وجود دارد که باید به صورت تخصصی به آنها پرداخته شود؛ از جمله کشت گیاهان دارویی در ندوشن، قطعه‌سازی ماشین آلات کاشی و سرامیک، بازاریابی محصولات کاشی و سرامیک، علمی کردن کشاورزی، درآمدزایی برای شهرداری و…

در ابتدای این جلسه برخی از اعضای هیات امناء و هیات موسس خانه نخبگان میبد به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در این زمینه پرداختند.

IMG_9789 IMG_9800 IMG_9776 IMG_9780 IMG_9782 IMG_9785 IMG_9786 IMG_9790 IMG_9791 IMG_9793 IMG_9794 IMG_9798 IMG_9799