سخنان امام جمعه زاهدان درباره حواشی جهاد نکاح در سوریه

عالمی این خبر سایت ها را نقل کرده و در ادامه دو نکته مهم را بیان کرده است اول آنکه گفته این خبر دروغ محض می باشد و دوم اینکه گفته حتی ۹۹ درصد وهابیت مخالف چنین فتوایی هستند.

طی روزهای اخیر برخی اظهار نظرها درباره حواشی انتشار خبر جهاد نکاح در سیستان و بلوچستان و کار را به جایی رسانید که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان مجبور به موضع گیری در ایبنباره و ختم واقع بینانه ماجرا شود.

به گزارش زاهدان پرس، آیت الله سلیمانی، درباره انتشار خبری از رفتن تعدادی از زنان ایران به جهاد نکاح در سوریه  اظهار داشت: در هیچ مذهبی مسئله ای تحت عنوان جهاد نکاح وجود ندارد و اگر دو عالم نما وهابی در گوشه ای از عالم فتوا علط می دهند ربطی به علمای اسلام ندارد.

وی اظهار داشت: اگر فلان مفتی وهابی بیان می کند که می توان با مکیدن پستان یک زن با او محرم شود! چه ربطی به فقه اسلامی دارد؟ و این موضوع نه به علمای اهل سنت و نه علمای تشییع ربط پیدا نمی کند.

 امام جمعه زاهدان بیان کرد: جهاد نکاح وقیح ترین فتوایی است که یک عالم نما وهابی مزدور بیان کرده، اما آیا اهل سنت ایران قبول دارند؟ کدام عالم اهل سنتی در ایران چنین فتوایی داده است؟

وی با اشاره به اینکه گفته اند که” دختران ایرانی تن به نکاح جهادی داده اند و  به کشور آشوب زده سوریه روانه شده اند تا  به این فتوا عمل کنند” اظهار داشت:  چه کسی رفته؟ مگر مرز ایران اینقدر رها است؟ مگر مرزبانان غیور وجود نداردند؟کدام عالم ایرانی چنین سخنی گفته و کدام زن ایرانی به چنین فتوایی عمل کرده است؟

 آیت الله سلیمانی افزود: سایت های جهانی در این باره گرد و خاک کردند چون می دانند ایران با این فتوا مخالف هستند و در ایران این فتوا را فتوا نمی دانند بلکه فتوا یک مزدور می دانند.

وی در ادامه به صورت تلویحی به موضوع سخنان آیت الله قزوینی اشاره کرده و بیان کرد:عالمی این خبر سایت ها را نقل کرده و در ادامه دو نکته مهم را بیان کرده است اول آنکه گفته این خبر دروغ محض می باشد و دوم اینکه گفته حتی ۹۹ درصد وهابیت مخالف چنین فتوایی هستند.

 وی در ادامه به سخنانی مهم دیگری اشاره و افزود: بعضی از دوستان برخی سخنان را دیدیدند و برخی سخنان دیگر را ندیدند، فرازی از این سخنان را شنیدند و فرازی دیگر را نشنیدند،

وی با اشاره به این نکته که عالمی چنین حرفی زد ولی گفت دروغ محض است، اظهار داشت:از ویژگی های قبایل ایرانی، ترکی، لر، کرد بلوچ فارس گیلکی غیرتمندی به نوامیس است و این نه به مربوط به دوران اسلام بلکه از قبل آن نیز می باشد.

 امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمن با طرح مسایلی که بوی مذهب، رنگ غیرت  و ناموسی ار دارد می خواهد در درون کشور بدنبال آشوب و ایجاد بلوا کنند .

 وی در ادامه تصریح کرد: تعجب از عالمان بزرگوار است که در دستورات دینی توصیه شده اگر فردی برای دو بهم زنی پیشتان آمد از اظهارات او اطمینان باید حاصل کرد.

وی افزود: این عزیران باید مجموع سخن از آغاز تا فرجام ، فعل و فاعل ، مضاف و مضاف الیه را می شنیدند  و بعد داوری کرد ه و حساسیت نشان داد و حمله کرد!

 نماینده ولی فقیه با تاکید به اینکه در کشوری که رهبری نه فتوا که حکم حکومتی در حرمت توهین به مقدسات را داده ، بیان کرد:سایت های جهانی به غلط  و دروغ از ایران در اینباره نام برده اند تا ایجاد اختلاف کنند برخی عزیران این سخنان را کامل گوش نفرمودند و بعد گلایه گذاری کردند انهم نه در شان یک عالم دینی و اینکه علمی بیان کنند.

وی افزود: بعد از آنهم به مرجعیت و نوامیس افراد مقدس حمله ور شدند، بدون آنکه تحقیق و پرسش کنند، امروز تمام این ها ثبت است و وجود دارد.

 آیت الله سلیمانی بیان کرد:  با بیان اینکه برخی از این عزیزان تنها با شنیدن و  بدون اینکه آغاز و فرجام را ببینند پا را بعضی فراتر گذاشتند به حریم مرجعیت حمله ور شدند در حالیکه امکان پیگیری قضایی وجود دارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تریبون بدست ها و عالمان سخنان بدون تحقیق را به میان نکشند و از شان عالم و عالم بودن فراتر نروند.

 آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه دختر بلوچ ناموس ما هست، اظهار داشت:  عالمان بزرگواری که  بدون تحقیق سخن گفته اند غیرتمندانه حرف های را که زده اند جبران کنند و از ساحت مرجعیت که بعضی از برادرها بی پروا و نامناسب به حریم مرجعیت حمله کردند، معذزت خواهی کنند.