کنار رفتن مرسی را به فال‌نیک می‌گیریم/ نام مرحوم‌اعرافی با تاریخ میبد گره‌خورده

وی با بیان اینکه همه مرگها در طول گذر زمان کهنه می شوند تصریح کرد : اما علیرغم گذشت بیست و یک سال از رحلت ملکوتی این عالم جلیل القدر، ‌مردم عالم دوست و فهیم میبد همچنان با عظمت و شکوه خاصی در مراسم این روحانی مجاهد شرکت می کنند.

بیست و یکمین سالگرد ارتحال عالم ربانی ، شخصیت وارسته ، مجاهد انقلابی و روحانی جلیل القدر مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی رحمه الله علیه امام جمعه فقید میبد ، امروز ساعت ۹ صبح در مسجد دوازده امام (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میبد آدینه ، در این مراسم باشکوه استاندار و معاونین ، فرمانده سپاه الغدیر استان ، فرمانداران شهرستانها، روئسای ادارات و نهادهای استان ، علما و روحانیون ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.

امام جمعه استان هرمزگان در این مراسم ضمن تسلیت بیست و یکمین سالگرد مرحوم آیت الله اعرافی رحمه الله علیه ، به فضائل اخلاقی و ویژگی های شخصیتی این عالم ربانی پرداخت و افزود: مرحوم آیت الله اعرافی شخصیتی پرتلاش ، شجاع ، زاهد و با تقوا بود که نه در بین مردم بلکه در خدمت مردم و نگهبان عقاید مردم بود .

حجت الاسلام والمسمین نعیم آبادی ، با بیان اینکه همه مرگها در طول گذر زمان کهنه می شوند تصریح کرد : اما علیرغم گذشت بیست و یک سال از رحلت ملکوتی این عالم جلیل القدر، ‌مردم عالم دوست و فهیم میبد همچنان با عظمت و شکوه خاصی در مراسم این روحانی مجاهد شرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه چرا مردم بعد از این همه سال هنوز با جان و دل در مراسم این روحانی مجاهد شرکت می کنند افزود: برای اینکه نام مرحوم آیت الله اعرافی رحمه الله علیه در تاریخ میبد گره خورده است .

امام جمعه هرمزگان  خاطرنشان کرد : نشانه حیات یک ملت وجود چنین روحیه ها ست و این روحیه را تنها در همین حضور باشکوه و شرکت در بزرگداشت ها می توان شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین نعیم آبادی ، در ادامه به عوامل نفوذ روحانیت در متن جامعه پرداخت و مردمداری ، ساده زیستی ، رسیدگی به امور مردم ، مدافع از دین مردم ،‌منادی و نگهبان اخلاقی ، الگو در فضائل اخلاقی و حضور در متن مبارزه را از مهمترین عوامل نفوذ روحانیت در جامعه برشمرد و تصریح کرد : امروز روحانیت بیش از گذشته در متن جامعه نفوذ و حضور موجه دارند و اگر بتوانیم عالمان دینی خود را آنگونه که هستند به جهان معرفی کنیم عالیترین تبلیغ را در مکتب تشیع انجام داده ایم .

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تحولات مصر گفت : شکست مصر و آزادی حسنی مبارک و محاکمه مرسی به دلیل این است که مرسی از اصولش دست برداشت.

وی با بیان اینکه ما با اصل کودتا در مصر مخالفیم و آن را محکوم می کنیم اما کنار رفتن مرسی را هم به فال نیک می گیریم تصریح کرد : مرسی با تمایلات مردم مسلمان بازی کرد اما امیدواریم مصر قهرمان در یک حرکت سالم اسلامی و با یک جریان سالم روی کار بیاید و از زیر سلطه خارجی خارج شود.