روایتی جالب از سفر زوج دوچرخه‌سوار سوییسی به سورک میبد +عکس

صبح دیروز زوج دوچرخه سواری، با ملیت سوییسی، از جاده تفت- ندوشن- سورک- ورزنه، عازم اصفهان بودند که با گذر از روستای سورک میبد، به باران خورده و توسط همکاران بنده به معدن سنگ آهن سورک، دعوت شدند.

  • داوود شکوهی

صبح دیروز زوج دوچرخه سواری، با ملیت سوییسی، از جاده تفت- ندوشن- سورک- ورزنه، عازم اصفهان بودند که با گذر از روستای سورک میبد، به باران خورده و توسط همکاران بنده به معدن سنگ آهن سورک، دعوت شدند.

آنا، معلم و کلادیو شاغل در بانک بود که سفرشان را از چهار ماه پیش آغاز نموده که سه هفته آن را نیز در ایران بودند.

Imaged 1

آنا حقوق ماهیانه خودش را ۵ هزار دلار و کلادیو ۷ هزار دلار عنوان کرد و از پرداخت ماهیانه ۲ هزار دلار اجاره خانه سخن گفتند. کلادیو می‌گفت مردم سوییس ایران رو کشور خطرناک می‌دانند اما ایرانی‌ها خیلی مهمان ‌نوازند. آنا نیز بزرگی ریش شوهرش را بی ارتباط با سفرشان به ایران دانست و گفت از همان آغاز سفر، کلادیو ریش هایش را کوتاه نکرده است!

 کلادیو در جواب به این که حالا چرا با دوچرخه مسافرت می‌کنند، پاسخ داد اگر غیر از این بود ما شما را نمی‌دیدیم و همه جا را باید سریع عبور می‌کردیم. در ادامه عدم تردد از جاده نائین را شلوغی و خطرناکی آن مسیر عنوان نمود و گفت: مسیرها را با نقشه، همفکری یک از دوستانشان و البته مطالعه شون از اینترنت انتخاب کرده‌اند. بر روی دوچرخه آنا نیز نقشه مسیرها نصب و دوچرخه کلادیو نیز مجهز به جی‌پی‌اس بود.

برای پخت و پز نیز کپسول‌هایی کوچک حاوی بنزین، شبیه به کپسول اطفا حریق، همراهشان بود. کلادیو از قیمت ۴ دلاری  بنزین به ازای هر لیتر در کشورشان گفت و نتواست تعجب خود از ارزانی بنزین در ایران را پنهان کند.

آنا از پاسخ به این سؤال که چند سال دارد طفره رفت و خود را هم سن کلادیو دانست و تأکید کرد پرسیدن این سؤال از خانم¬ها، همه جا ممنوع است. یک از دوستان، آنا رو شبیه مرکل صدر اعظم آلمان دانست که با اخم و تخم آنا روبرو شد، طوری که دوستان تلویحاً عذرخواهی کردند.

Image 2 Image 3

با ویدیو پروژکتور کلیپی از جاذبه‌های تاریخی- گردشگری و نیز مشاهیر ایرانی پخش شد که در ادامه با پخش کلیپی از قندیل‌هایی زیبا از مکان هایی در سوییس، انگار که فیلشان یاد هندوستان کرده باشد، حسابی به وجد آمدند.

پس از پذیرایی و اهدای  چند نمونه سنگ زیبا از جمله عقیق سورک، کتاب سفرنامه برادران امیدوار که اتفاقاً همراهم بود به آن‌ها نشان دادم که با تورق آن شگفت‌زده شدند.

از کلادیو درخواست کردم در دفتر نظرات معدن مطلبی رو به یادگار بنویسد که با روی باز استقبال کرد.

Image 5

کلادیو برنامه آتی خود را اقامت شبانه در قلعه خرگوشی در ۲۲ کیلومتر معدن آن هم در چادر اعلام کرد و زن و شوهر، مرسی گویان، خداحافظی کردند …

Image 6