از حاشیه‌سازی‌های مکرر سیستم‌های سالن ارشاد تا تقدیر از خانواده ۵ شهید میبدی

در پایان اولین نوبت نمایش فیلم از خانواده‌های ۵ شهید میبد با حضور مسئولان ارشد شهرستان از جمله امام جمعه موقت، فرماندار، فرمانده سپاه و رئیس اداره تبلیغات میبد تجلیل به عمل آمد. این ۵ شهید عبارت بودند از: شهید زاهدی(شهید انقلاب اسلامی)، شهیدان نامجو، شهیدان قدرتی، شهید قوه و شهید بحری.

فیلم سینمایی «خانه‌ای کنار ابرها»‌ به همت بسیج رسانه میبد و با همکاری گروه پدیده کارگستر در میبد به نمایش عمومی درآمد.

به گزارش “میبدما”، آخرین اثر سینمایی سید جلال دهقانی اشکذری، طی سه روز (۲۲، ۲۳ و ۲۴ بهمن) در ۱۲ سانس در سالن اداره ارشاد میبد اکران شد.

اکران «خانه‌ای کنار ابرها» در میبد با نکات و حاشیه‌هایی همراه بود که ذیلا به چند مورد آنها اشاره می‌شود:

*علیرغم تبلیغات بسیار ضعیف فیلم در شهرستان و کشور، استقبال قابل قبولی از سوی مردم میبد از این فیلم انجام گرفت.

* در پایان اولین نوبت نمایش فیلم از خانواده‌های ۵ شهید میبد با حضور مسئولان ارشد شهرستان از جمله امام جمعه موقت، فرماندار، فرمانده سپاه و رئیس اداره تبلیغات میبد تجلیل به عمل آمد. این ۵ شهید عبارت بودند از: شهید زاهدی(شهید انقلاب اسلامی)، شهیدان نامجو، شهیدان قدرتی، شهید قوه و شهید بحری.

IMG_0014 IMG_0002 IMG_0004 IMG_0008 IMG_0009 IMG_0013 IMG_0017 IMG_0020 IMG_0022 IMG_0031

در این نوبت از اکران، آقایان صادق کوچک‌زاده(رئیس حوزه هنری یزد) و حسام سالکی(مجری طرح فیلم خانه‌ای کنار ابرها) هم در اکران حضور داشتند.

* ضعف سیستم‌های صوتی و تصویری در سالن ارشاد میبد هم بسیار چشمگیر بود؛ به طرزی که استرس شدیدی را بر متولیان برنامه از اولین تا آخرین اکران تحمیل کرد و بعضا پخش فیلم را با خلل مواجه ساخت؛ موضوعی که در جریان اکران شیار۱۴۳ در سالن هلال احمر میبد هم به چشم می‌خورد.

نکته جالب درباره سالن ارشاد میبد آن است که علیرغم وجود تجهیزات بسیار مدرن پخش صدا و تصویر(مانند سیستم دالبی)، دستگاه پخش کننده فیلم‌ها یک DVDplayer ساده است و این یعنی سیستم بسیار پیشرفته و گرانقیمت دالبی به یک ‌ DVDplayerمتصل است و قابلیت کنترل فیلم در اثناء پخش، به هیچ وجه وجود ندارد. این موضوع، زمانی جالبتر می‌شود که بدانیم همین DVDplayer هم خراب بود و در یکی از اکرانها باعث پرش‌های مکرر فیلم شد.

کابل‌های متصل به ویدئوپروژکتور هم خراب بودند و این باعث می‌شد تا وقتی با لپ تاپ و از روی سن فیلم پخش می‌شد، کلیه تصاویر به رنگ سبز باشد که این موضوع، دو اکران اول فیلم را تحت‌الشعاع قرار داد.

البته از حق نباید گذشت که کیفیت سالن ارشاد (به لحاظ مدرن بودن بسیاری از تجهیزات، صندلی‌ها، نظافت سالن، پرده نمایش فیلم و…) بسیار خوب بود.