انتقاد شدید از توقف طرح امامزاده جعفر(ع) یزد

حجت الاسلام سیدحسین آقامیری در همایش استانی بزرگداشت امامزاده جعفر (ع) یزد، که دیشب در مسجد اعظم این امامزاده برگزار شد اظهار داشت: مرقد مطهر امامزادگان باعث برکات و ثمرات بسیار زیاد معنوی در منطقه ای که قرار گرفته هستند. وی ادامه داد: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه و […]

حجت الاسلام سیدحسین آقامیری در همایش استانی بزرگداشت امامزاده جعفر (ع) یزد، که دیشب در مسجد اعظم این امامزاده برگزار شد اظهار داشت: مرقد مطهر امامزادگان باعث برکات و ثمرات بسیار زیاد معنوی در منطقه ای که قرار گرفته هستند.

وی ادامه داد: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی باید تمام مسولان و اقشار مختلف مردم تلاش خود را بکار گیرند تا این مهم با سرعت بیشتری تحقق یابد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود ضمن گلایه از توقف طرح جامع امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: برای توسعه حرم مطهر امامزاده جعفر (ع) بیش از دو هزار صفحه طرح و مجوزهای مربوطه و صورت جلسات تهیه شده و متاسفانه علی رغم تمام این نظرات کارشناسی ،این طرح متوقف مانده است.

آقامیری افزود: ۵۰ نفر دانشجویی که حتی ۲۰ صفحه از این نظرات کارشناسی و مجوزها را ندیده بودند با حمایت عقبه ی بهائیت در یزد و شبکه بهایی من و تو به این طرح اعتراض کردند و باعث توقف آن شدند.

وی ادامه داد: این اقدام یک کار کاملاً سیاسی با حمایت شبکه های بیگانه صورت گرفت وگرنه تخریب کردن شش خانه مخروبه چه خطری برای بافت قدیم داشت و مهم تر اینکه طرح گسترش امامزاده نیز تماما براساس بافت تاریخی یزد ترسیم شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: به نظر اینجانب این دعوا کاملا اعتقادی است و اصلا جنبه حمایت از بافت تاریخی ندارد و ماهم قرار نیست امامزاده را فدای دغدغه سیاسی برخی نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان باید قبول کنند کم کاری کردند و در حق پسر پیغمبر سستی نمودند هرچند استاندار و دیگر مسئولان حمایت هایی کردند اما چون به نتیجه نرسیده هنوز کم کاری است و اگر نمی توانند کاری کنند به مردم بگویند تا خود مردم وارد عمل شوند.

آقامیری افزود: اگر در این جبهه که هجمه به اعتقادات است به اندازه ذره ای کوتاه بیاییم برای بقیه اعتقادات اسلامی نیز باید کوتاه بیاییم و در شان مردم دارالعباده یزد نیست که بعد از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی طرح گسترش این امامزاده عظیم الشان با اعتراض سیاسی عده ای متوقف شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود ضمن اعتراض شدید به مسئولان استان و بویژه میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی، میراث دار چه فرهنگی است و اگر خون شهدا نبود و این انقلاب اسلامی روی نداده بود اکنون آقایان چه سمتی داشتند که جلوی توسعه این امامزاده عظیم الشان را که تمام طرحها و مجوزهای قانونی را دارد گرفته اند.

وی ادامه داد: بی مغزی برخی از مسئولان و تجمع ۵۰ دانشجو با حمایت بهایی ها و شبکه های بیگانه باعث توقف طرح شده و آیا اگر این محل به مکان توریستی می خواست تبدیل شود و یا پاساژ شود حضرت عباسی این غائله برپا می شد.

وی ادامه داد: اینجانب تاکنون کسی را نفرین نکردم ولی امشب خدا را به حق حضرت ابوالفضل (ع)سوگند می دهیم کسانی را که مانع گسترش این امامزاده عظیم الشان شده اند حقشان را بدهد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده اهل این شهر نیستم ولی مسلمان هستم و اگر چهار هم لباس ما (چند روحانی مثل ما) مردم را در جریان بگذارند مردم خودشان اقدام خواهند کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه یزد حسینیه ایران نام گرفته و اعتقادات مردم دارالعباده در سراسرکشورزبانزد است، افزود: متاسفانه از جانب بزرگان استان نیز بدلیل برخی مصلحت سنجی ها اعتراضی صورت نگرفت و دشمنان ائمه اطهار و امامزادگان بدانند مردم یزد و علما ذره ای از دفاع از حریم امامزادگان کوتاه نخواهند آمد.

وی در ادامه گفت: کاری نکنند بیرون ساختمان میراث فرهنگی مردم جمع شوند و صدا بزنند که آیا مسلمان پیدا می شود و دعواهای سیاسی باید در جمع خودشان حل شود و به بقاع متبرکه و امامزادگان کشیده نشود و هرچه ما در امامزادگان هزینه کنیم کم است و امامزادگان یزد جزو فعالترین امامزادگان کشور است که با استقبال بی نظیر مردم همراه شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: الان طرح متوقف شده و می دانم که سخنان اینجانب از صدا و سیما پخش نخواهد شد اما باید توسط علما به مردم اطلاع رسانی شود تا اگر باز هم مسئولان کوتاهی کردند خودشان اقدام کنند و اینکه عده ای ملی گرا که در صفاییه زندگی می کنند داعیه دار بافت تاریخی شده اند هیچ دغدغه حمایت از بافت تاریخی را ندارند و مسئله کاملا سیاسی است و آقایان فراموش کرده اند که اینجا شهر اسلامی است.

آقامیری با گلایه از اینکه در همین یزد و سراسر کشورخانه هایی بسیار ارزشمند تاریخی وجود دارد که تخریب شده اما اعتراضی از کسی بلند نشد گفت: طرح گسترش امامزاده کاملا کارشناسی و براساس بافت تاریخی تهیه شده و برای یزد زیبنده نیست که جلوی طرح گسترش امامزاده را بگیرند در حالیکه ساختمانهایی با نماهای غربی در حال ساخت است.

در پایان این همایش که با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و جمع کثیری از مسئولان و اقشار مختلف در مسجد اعظم امامزاده جعفر ع برگزار شد، از دو نفر از هیات امنای امامزادگان، دو نفر از مسئولان فرهنگی و قرآنی و یک نفر از خدام برتر امامزادگان استان یزد تجلیل شد و اجرای تواشیح و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های مراسم بود.